maandag 3 januari 2011

Duizelingwekkende dinsdag (alvast)

ZO warm word ik vanbinnen als ik al jullie reacties lees!
Dat is echt enorm, grootser dan je denkt.


Waaa en daar ben ik MissPiggy 2.0 (of 3.0) dan, zonder drains of slangetjes!
Alleen nog een PICC-lijntje aan mij.
Waauw. Hoe lang is dat geleden.


De longen draaien als een tierelier. Saturatie 97 % WOOW hè!

Nu moeten alleen de rest van de organen weer normaal worden.
En ik zeg ‘alleen maar even’, maar MEN, ineens besef je dat een maag ook een belangrijk orgaan is hè.
En darmen.
En euh ja, Koorts…?
En waarom houden lichamen liters en liters vocht vast?
Doordat er een vrachtwagen over je heen is geredennnnn, Djun...


Maar ik ga gewoon in de Zen-stand terwijl ik lekker ademhaal.



LOS VAN LIJNTJES!!!




58 opmerkingen:

  1. SUPER!! dat van al die toeters en bellen nu alleen nog maar een lijntje over is! nu hebben de rest van je organen ook de tijd om te herstellen. ja, geduld is een schone zaak. heb je dat nog? lieve groet en tot....riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och lieverd...ik maakte me al een beetje zorgen... maar GELUKKIG, wat een mooi bericht.... eerst even deze reactie, later meer, nadat ik de inhoud van je blog goed gelezen heb....
    Dit is weer ouderwets.... zo rond de klok van 12 je blog, moest hier even aan wennen.. maar goed, alles went...

    Liefs van een blije Ria voor een super blije MISS Piggy!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Miss Morrie & Miss Person03-01-11 23:48

    Hey lieverd, schat, mop, sweety, droppie, MEIS (:p), morrie, piggy, Djunsie,

    We vonden het super om je vanavond gezien te hebben. Je bent echt een topwijf. Nu duimen we ontzettend hard dat die maag van jou normaal gaat doen. Want wat is dat klote zeg, al die misselijkheid. Gelukkig staat er wel tegenover dat je longen toppie zijn. Een sat.van 97 is super! :D

    Tot snel weer!!! LY!

    -xxx-jes Miss Morrie & Miss Person

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Djuna,

    Je hebt echt een hele goede saturatie en met dezelfde meter als ik toen had,wel oud maar hij doet het blijkbaar nog steeds. Nu je longen het zo goed doen is het wel lekker ja dat de rest van de organen ook een beetje gaan meewerken dan kan je straks echt helemaal los!

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh Pig, je voelt je herboren hè zonder die lijntjes, freeeeee Piggy!
    97% saturatie is ook prachtig.
    Dat vocht zweet je er wel uit op de fiets en de
    loopband, zet em maar een plusje verder dan.

    Je doet het super!

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk dat zitten, zo van helemaal los en alleen, zonder hulp en -middelen. Miss mamsie met een oplettende blik naast je, en ja hoor ZE.KAN.HET.EN.ZE.DOET.HET!!!!
    Meis, die koorts gaat zakken, je weet het.. en die andere organen, gaat ook goed komen, ze hebben het ook al zolang onder uiterst zware omstandigheden moeten doen, en tja, dan nog eens zo'n vrachtwagen erover heen, dat kost tijd. Ze, die organen moeten op zoek naar een nieuw evenwicht... of zoiets...

    Kanjer, wat zit je er al weer "pedant"bij... Prachtig om dit te zien en te voelen.
    Wens jou en je dierbaren een heeeele goede nacht!

    Kuzzz, knuffel, ook voor je mam, morgen!

    Ria, 2e keer uit Valthe, gaat nu rustig slapen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je herverworven vrijheid!! Wat heerlijk lijkt me dat zeg zo weer zonder lijntjes en drains en andere slangetjes zijn! En weer in je kleren ipv het okjasje. En WOW HÉ een sat van 97% da's echt super!!
    Ik hoop dat de rest van je organen snel "normaliseren" zodat je langzaam maar zeker nog weer wat meer vrijheid krijgt!!! Met natuurlijk als klap op de vuurpijl het verlaten van Ziekenhuisland!
    Haha ga je weer terug naar je 'oude' blogtijd? Ik ging er net aan wennen dat ik wat vroeger naar bed kon ;-).
    Veel sterkte en liefs, Debbie

    Btw, ken je dit filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=WuI72eMrIQI&feature=player_embedded

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed!! zonder lijntjes en zo'n goede saturatie!
    Wel vervelend van je maagklachten! dat moet allemaal nog wennen denk ik.
    Zet hem op! heerlijk om je weer te lezen en zo'n vrolijke foto te zien!

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat doe jij het goed zeg,wat knap,en wat geweldig om jou zo op een foto te zien,zonder alle poes pas er om heen,gewoon een mooie meid die heel blij op de foto staat,

    geweldig

    groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Djuna

    Moet jij niet slapen??? Zolaat nog een reactie, geweldig meid, dankjewel. Zet hem op daar...ook jij bent een kanjer.

    Kus Ben en Brigitte (en sleepy Kyara)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee Djun!
    Je hebt zeker de hele dag de saturatiemeter aan staan? ;-) Echt super zeg!!
    Hopen dat de misselijkheid snel zakt dan kun je er tegen aan! Wanneer gaan we de salto op film zien? ;-)
    Ik kom je snel weer opzoeken, als het lukt (en mag) vrijdag na werk maar laat ik nog weten, ligt er natuurlijk ook aan of dat goed is.
    Slaap lekker (op je zij)!
    xxx
    PS: lekker aan de fluimucil? (als ik het goed zie) geeft altijd zo'n heerlijk luchtje haha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Djuna,

    Djuna unplugged! Da's Super! Dit wordt de beste CD van 't jaar!

    Hierbij een oproep tot de andere organen: 'De vrachtwagen is erover heen!
    Je kan nu weer normaal functioneren.'

    Kan me voorstellen dat jij nu echt wel VOORUIT wil en dat het echt sneu is dat koorts, maag en zo nog niet helemaal mee zijn.
    We duimen hard dat die laatste obstakels snel achter je liggen.

    Liefs,

    Steve & Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hatsikidee! 97%!
    Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu kan je eindelijk weer eens draadloos internetten ;-)

    Nee serieus, je doet het echt super! Hopelijk verdwijnen je andere klachten snel en kan je na al die maanden eens gaan denken over NAAR HUIS GAAN !!!

    Veel liefs van mamm-loic

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Djun!

    Geweldig! 97%, echt amazing!
    Ga zo door, you can do it, en met z'n alle, jaja allemaal inclusief maag, darmen en natuurlijk nr 5&6. Die een dik vet compliment krijgen omdat ze jou we 97 hele procenten lucht geven! Supersupersuper!
    Ben zo trots op je! Wanneer mag ik je komen knuffelen?

    Slaap lekker,

    Dikke kus!

    Ps. In de zen-stand zal de koorts vast zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo, even op het werk aan het begin van mijn nachtdienst je blog checken.....
    Wat ben jij goed bezig zeg, wauw een sat. van 97%, geen slangetjes meer nu alleen nog de koorts weg zien te krijgen!
    Ga zo door!!!
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooo wat super zeg, alle lijnen los en jij heerlijk ademend in je bed.Wat ben je ook een kanjer zeg, je doet het toch maar "even"

    Nu de koorts ook nog weg ga zo door meis en zet hem op.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Miss Piggy
    Ik ben even "weggeweest". Zat tussen 2 olifanten,dat is waarschijnlijk zoiets als 'n vrachtwagen. Zet nu mijn computer weer aan, en jaaaaa hoor, daar zit je!! Ik word hier helemaal blij van.En het schrijven van de wacht gisteren, geweldig!! Dank jullie wel, het geeft mij steun.
    Alle goeds met het verdere herstel, ik denk aan je. Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hee Djuna,

    Nu weet ik wat die koorts is.... je wordt veel te warm van alle reacties!!
    Nee, meid, echt je doet het geweldig! Tja, en die maag dat komt vast ook wel goed, nog heeel even geduld. ( ZENNNNNNN....ZENNNNNN...)
    Kun je straks lekker aan de slag en dan is dat vocht ook zo verdampt.
    Ga zo door.

    Groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het kan gewoon niet snel genoeg gaan hè, vrachtwagenbehandeling of niet. HANG in there, je komt er vanzelf! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goedemorgen Djuna!

    Nog 1 lijntje te 'verliezen' en dan:

    Freedom is just another word for nothing left to lose...

    J.(anis) J.(oplin) Weer gevonden door Pink.

    Later vast meer,

    Kuzz en een rustige, genezende dag toegewenst,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. goed man! dan is t nu vast tijd voor die beloofde salto :-)

    en een lijnloos bestaan.. t lijkt me gewoon wennen na zoveel tijd. maar heeeee,...dan is het toilet ook weer een haalbare kaart. ik zeg: enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ahhh fuck die maag !! Die doet het bij mij nog niet zoals t moet!!
    ( lekker opbeurend he) hahahhahaha!
    Maar de jouwe zal zijn werk weer gaan doen, hoe moet je anders je prednison drang kunnen uitoefenen haha!

    Fijne dag MET lucht!!! Jeeeej ! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goedemorgen lieve Djuna

    Wauw wat doe je het toch goed!!! Heerlijk meid dat je geen draadjes meer aan je lijf hebt hangen. En wat een super saturatie. Geniet ervan. Ik herinner je blog nog dat je droomde over dat je door de grote hal had gelopen met alleen een infuuspaal.... en zie je nu hier!!!
    Gezellige dag vandaag en hopelijk gaan je andere organen ook snel weer normaal doen. Beterschap!

    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het gaat helemaal de goede richting uit!!! SUPER!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je gaat lekkerrrrrr, de rest van je lijf moet ff wennen aan "niks" doen en komen daarom in opstand ;-)
    Fijne dag weer, super om je draadloos te zien!!

    Grts, Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig om je weer draadloos te zien:D Hopelijk gaan al je andere organen ook weer lekker meewerken, en kan je over niet al te lange tijd het woordje : naar huis gaan.. in je blog laten verschijnen
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Meid wat zalig voor je!!! Ik hoop dat je je snel weer helemaal "gewoon" kan voelen, maar ik vermoed dat -gewoon- voor jou een heel andere betekenis zal houden dan voor veel anderen. Dag lief (bijna) lopend wondertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goodmorning!! Wauw wat ga je goed. Nog een lijntje te gaan maar dat is bijna verwaarloosbaar.

    Fijne dag, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Joh, ik kan me helemaal voorstellen dat je geen tijd hebt voor een opstandige maag en andere beperkende perikelen. Het kwartje moet nog even vallen denk ik! Nog even en dan mag je helemaal LOS!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. whaahaa djuun bijna lijnloos????

    Dat moet heerlijk zijn als nu de misselijkheid eens gaat wieberen dat komt t weer helemaal goed.

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bijna lijnloos, nog even en ze houden je niet meer aan het lijntje. Wat zou dat vreemd zijn, niet meer letten op kabeltjes enz, geen piepjes van doorgelopen infusen. Heel veel succes met het bestrijden van de koorts. Het vochtprobleem, veel plassen denk ik dan maar.
    Ik vind dat je het heel goed doet, samen met je missen en mister.
    Groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Djuna,

    wat geweldig om te lezen dat het nu echt de goede kant opgaat!!!
    Nog even en dan ben je inderdaad helemaal los en ga je waarschijnlijk ook helemaal los!!
    Hoop binnenkort je live te kunnen bemoedigen,

    liefs van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ah, ik maakte me al zorgen maar het lijkt erop dat de narcosenaweedagen (leuk galgjewoord!) zijn aangebroken. Koortsig, misselijk, opzwellen, draaierig ws. ook. Hard werkend lijf heb je daar! Goed drinken en vooral... blijven ademen ;-)

    Hang in there

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super Super SUPER zeg die saturatie van 97%!!! Helemaal top! Nu die misselijkheid nog de deur uitwerken en Djuna kan er weer tegenaan. En helemaal los van lijntjes: je hebt weer bewegingsvrijheid! Je kan nu in complete ZEN alsnog die koprol doen hahaha. Ben helemaal blij voor je meis, dit zijn goede berichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw wat goed zeg!! Geen lijntjes meer behalve je PICC!! En 97% sat, goed zeg!! Ga zo door!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lijnvrij ... o nee dat is alleen voor echte slankies, geweldig dat al je van lieverlee van al die draadjes en lijntjes verlost raakt ... en vooral dat nummer 5 & 6 goed bezig zijn, rest komt vanzelf. Continue ... continue!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ziet er goed uit zeg zo zonder lijntjes. goed bezig. ga zo door en geniet van de lucht.

    liefs xx marion

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Echt een superfoto, je blijdschap spat er vanaf! Bijna helemaal zonder lijntjes, jippie! Die misselijkheid is wel minder natuurlijk, hopelijk wordt dat snel beter!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig om te zien! Ga zo door :). En die organen, die zijn gewoon nog niet helemaal wakker. Maar dat komt wel, daar vertrouwen we op!

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Weet je lieve Djuna....die ander organen zijn
    gewoon jaloers op je nr 5 en 6 omdat die met al
    die aandacht gaan lopen en willen nu ook even
    in de belangstelling staan moet je maar denken :)
    Neen alle gekheid op een stokje probeer het maar rustig aan te
    doen 2011 wordt helemaal jouw jaar!
    hopelijk voel je je vlug beter en doen die
    jaloerse organen vlug een beetje normaal.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wow, wat klinkt dat goed en wat ziet dat er goed uit zonder lijntjes, slangen, blaasbalgen :)!!
    Nu je maag nog weer beetje opporren en ál dat vocht kwijt zien te raken!
    Liefs!
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Djuna!!

    Wat geweldig, weer een leven ZONDER lijntjes! Weer een stapje dichterbij!! Hou vol he meid!

    xx Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  44. nadat ik een paar dagen weg ben geweest lees ik je blog weer en wat ssn sprongen heb je gemaakt! you go girl!

    groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hey Djuna,

    Een Buitenbericht.

    Gister, was-nie-wat
    Mist, niks te zien
    Vandaag,
    Koning Winter geeft niet op én...
    Zonsverduistering
    Volgens berichten eventjes rond 8.45 uur
    Volgens Aalten hebben we
    dat deze winter vrijwel dagelijks
    en dan de ganse dag

    Dusss,
    Vogeltjesdag, weet je nog...
    Die beestjes die vliegen?
    En de letters EMC alleen kennen
    door erop te zitten?
    Ze wachten vol ongeduld op ene
    MissPiggy,
    Tot ze weer door de draaideuren naar buiten komt.

    Nog even geduld, koorts weg, laatste lijntje eruit, narcosestofjes wegwerken, overige speelse organen tot de orde roepen
    en dan mag je.

    Eerst was het het lange wachten,
    Nu is het het lange geduld hebben

    Kuzzz, Jo
    Ps de vogeltjes zijn gewoon te bezichtigen onder mijn naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. lieverdje ik kom donderdag weer even naar je kijken!! x lotx sis

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoi Djuna,

    Superfijn... draadloos.... Lekker dat je dan meer bewegingsvrijheid hebt.
    Tis allemaal nog maar twee weken geleden... joh het gaat echt super!!
    Stap voor stap op weg naar huis.... leuke dingen doen en genieten van je nieuwe longen!!!
    Gewoon de dingen kunnen doen die meiden van jou leeftijd ook doen, zonder beperkingen.
    Meid het is je zo gegund!!

    Groeten Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hey DJUNA,

    You DID it girl! En binnenkort loop je zelf weer vrolijk het ziekenhuis uit. Want natuurlijk moet je lichaam revalideren en je andere organen ook bijkomen van de reis die jij hebt gemaakt. Maar met een saturatie van 97% heb jij de hoofdprijs de jackpot van het nieuwe jaar gehaald! Binnenkort shoppen en je 10-dingen-die-ik-ga-doen-na-transplant-lijst afmaken!

    Hihi we komen je snel (nou ja, snel, eind januari ok?) weer opzoeken, waar dat dan ook moge zijn! Misschien wel in je eigen huisje!

    Go for it!

    Liefs Annemieke (Nijmegengirl)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hey KAMJER,

    Wat geweldig en nu ff die opstandige maag
    kalmeren, en je danst zingend naar de uitgang ,richting huis.
    liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hey Djuun,
    Wat mag je trots zijn op jezelf.
    Je bent een SUPERGIRL.
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  51. hoi Djuna. Was lekker zeker..... ik kan je hier bijna ruiken..... LEKKER FRIS....;)
    En nu bekaf zeker???
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ha Djuna,
    Ik word heel blij van die foto ...

    De eerste gedachte die in me opkwam toen ik je weblog las vanochtend,was: "Djie, waar haalt die meid die blijheid toch steeds weer vandaan? Hoe doet ze dat?".
    Kijk, ik begrijp natuurlijk dat je blij bent: nieuwe longen (dus je bent er nog/weer), van de IC af, alle lijntjes er af etc. Maar als ik me dan probéér voor te stellen hoe je je voelt (koorts, maag, darmen en andere organen die nog niet willen)...
    En bedenk welke weg je nog moet afleggen, dan denk ik dus: wat een power om dat nog steeds, opnieuw, telkens weer en alsmaar aan te kunnen met - meestal - een lach op je gezicht.

    Want ik lig 's nachts in mijn eigen bedje, zit op mijn eigen WC-tje, aan tafel met mijn eigen dochters & manlief. Und so weiter
    Maar ben toch best wel eens ontevreden en heb niet steeds een lach op mijn gezicht (schaam schaam).

    Wat kunnen we toch een hoop van je leren.
    Go girl, we blijven je volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Een bijna draadlozen Djuna. Wat fijn om te zien! Geniet van de lucht lieve dame.
    Knuffel Door

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ha die Djuna

    Wat een super saturatie. Ze doen het dus volop..
    Lucht....Heerlijk om te lezen maar natuurlijk nog veel fijner om te voelen.
    En ook super dat ze je niet meer zo aan het
    "lijntje " houden.
    Go Girl.
    Veel liefs van Maurice, Anita, * en June Ronckers

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hi Djuna,

    een beetje naamgenoot... (mijn naam is Doinja)

    Ik kwam hier via een stukje op de Linda-blog en heb vol bewondering jouw verhaal gelezen. Nou ja, het laatste stuk dan, want helemaal van voren, daar had ik geen geduld voor. Schaam, schaam... ;-)
    Je leest als een super positief iemand.. en dat heb je ook wel nodig (gehad). Als jij het goed vindt, dan blijf ik je volgen. Inspirerend... dat vind ik jouw verhaal.

    Liefs,
    Doinja

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Geweldig wat ben je goed bezig en zeg nou zelf dat allemaal in 2 weken, knap hoor. Het gaat helemaal goed komen met jou andere organen. Wat gaat het snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat is het toch heerlijk om je verhaal te lezen en vooral dat het zo goed met je gaat. Je bent een kanjer!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  58. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

    Blije Karin

    BeantwoordenVerwijderen