maandag 31 januari 2011

Maar ik wil een Bolletje! - maandag

‘Goeie morgen, met de Apotheek’.

‘Goeie morgen, met Djuna.
Ik bel om te vragen wanneer de Easy Pumps, mijn infuusbolletjes, binnen zijn’.

‘De wát?’.

‘Nou… ik heb een continue glucose- infuus lopen om mijn PICC-lijn open te houden zodat ik daar antibioticum over kan geven en jullie leveren de Easy Pumps.
En morgen is mijn laatste bolletje op, dus ik hoop dat het tegen die tijd binnen is’.

‘Oh goh.
Ik zal eens in de computer kijken’.



‘Nee hoor.
Wij leveren geen Easy Pumps.
Ik weet niet wat dat zijn.
Er staat hier ook helemaal niks van in de computer’.


‘Dat is wel bijzonder, het recept is vorige week al gefaxt door het Erasmus…’.

‘Nee mevrouw.
Wij hebben dat soort specifieke dingen niet.
Sorry. Ik kan u niet verder helpen…’.


‘Ja maar… euhm, ik heb die bolletjes dus wel heel erg NODIG hè…’.


‘Ja. ja. dat snap ik.
Maar dat is niet aan ons. Wij hebben dat niet.
Prettige dag nog mevrouw’.


En zo…
Begon mijn zoektocht naar infuusbolletjes.


En wie bel je dan eerst?
De Transplanthandlanger!
Redder in nood!

Hij ging het regelen.

En tadaaaaaaaaaaaaa!
5 minuten later word ik gebeld door dezelfde vriendelijke dame van de Apotheek.


‘Mevrouw?
We zijn net gebeld door de longarts (WAAA GOED BEZIG Transplanthandlanger-J!) uit het EMC en we gaan het regelen hoor.
Woensdag kunt u ze ophalen, we zullen bellen als ze binnen zijn en ik zal proberen dat dat zo vroeg mogelijk in de ochtend is’.


YEEEEEEEEEEEEEY!
Connecties.
Het maakt een verschil van dag en nacht…
Ofja, het verschil tussen een open infuuslijn en een dichte...

38 opmerkingen:

  1. O Jah, dat zijn van die stressmomentjes, brrrr!! Killing als men dan van niets weet. Gelukkig is het toch goed geregeld!! Lang leve de transplantman ;-))

    Fijne dag, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat een gedoe, ook zo'n lekkere dooddoener "Wij hebben dat soort specifieke dingen niet, ik kan u niet verder helpen". En daar moet je het dan mee doen ;-) Gelukkig is alles toch nog geregeld!
    Ben ik de eerste vandaag???
    Liefsss

    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer niet!! Els was sneller ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Djuna,
    Ooooo, wat herkenbaar, dit soort taferelen. Vooral die uitspraken van de betreffende aan de telefoon. Dat heb je ook altijd bij de zorgverzekering. Irri!
    Ik bel ook altijd mijn connecties in het ziekenhuis direct op.

    Ik reageer niet meer zo vaak, maar lees je elke dag trouw en geniet met je mee van het thuis zijn.

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rare jongens, die apothekers(assistenten)... Gelukkig is het allemaal goedgekomen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whaaaaa, what a story! De transplantmanhandlanger had vast een rode cape aan toen hij dat regelde ;) Jij blij dat je bolletjes toch snel jouw kant op komen ;)

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ligt er dus maar net aan wie het dus vraagt, zucht. Maar goed, je doel heb je bereikt: ze liggen woensdag voor je klaar en dat is top! Hou je die PICC-lijn voor altijd of is er ook een datum waarop je die gedag kan zeggen? (hoezo: ik ben nieuw in de wereld van CF? haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yeahh,

    Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
    Straffe actie hoor, zal nog ff duimen dat het morgen echt geleverd wordt.

    Groetjesm Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar, herkenbaar.. en ik maar denken dat ik de enige ben die altijd in de clinch lig met de apotheek of dat het aan déze aoptheek lag.. niet dus!
    Maar uw stressbestendigheid is bij deze getest en goedgekeurd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. specifieke dingen.....
    ja de gewone dingen haal je meestal niet bij de apotheek eeh, dom gansje haha
    Gelukkig geef jij je niet zomaar gewonnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lieve Miss Piggy
    Geweldig hoor, het EMC en J hebben geen láge drempel maar helemaal geen drempel.
    Goeie connecties zijn goud waard.
    En jij ook !! je doet het hartstikke goed.
    Zo ben je afhankelijk van alles en iedereen en zo kook je soep en koop een nieuwe jas.
    Ga zo door en alle geluk, liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je zeker dat je transplantman niet ten huwelijk wil vragen?? Is toch wel makkelijk zo'n man die dat voor je regelt... hahaha of eigenlijk doet hij het zonder huwelijk ook wel hè :-)

    Reageer niet altijd maar wil wel even laten weten dat ik je nog steeds trouw elke dag volg en dat ik het super vind hoe het met je gaat! Ik weet zeker dat je donor heel trots op je is!

    Groetjes, Claudia B.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar is verdorie een apotheek voor? Niet voor een zakje chips toch??
    Gelukkig heb je bekende EMC bouwmarkt achter je staan;))

    Fijne dag
    Hermine xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi heel herkenbaar. Eerst kan het niet, je belt je dok en dan kan alles opeens haha.
    Fijn dat het allemaal goed is gekomen!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Strakke actie van je, en ohzhóó herkenbaar -niet-alleen-apothekers-afwijkend-niet-wetend-waar-ze-voor-zijn-en-als-je-onwel-wordt-dan-beslist-niet-hier-anders-moeten-we-er-ook-nog-wat-mee gedrag!
    Gelukkig heb je nog mensen die alles weer recht kunnen zetten!
    MissPiggy, welkom in het stukje onzinnige wereld van Nederland, het land staat er momenteel bol van.

    Fijne dag nog,
    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow dat is me ook wat, ze liepen zeker langs elkaar heen, gelukkig komt het nog goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekkere communicatie, haha!
    Bij mij levert de ziekenhuisapotheek het zelf, echt ideaal! En ze komen het ook nog bezorgen. Zo gaat er eigenlijk nooit (tot nu toe) iets mis omdat alles binnen het zkh zelf wordt geregeld, erg fijn.
    Geniet van je bolletjes;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Had iemand die bolletjes misschien geslikt ;-P.

    Ach welkom in het land van -ik-moet-hier-ook-echt-alles-zelf-doen haha

    Grts K

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zoooooooooooooooooo, da's fraaie communicatie zeg....gelukkig is de transplantman jou goed gezind en heeft ie voor je geregeld!!

    Grts,Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zeer herkenbaar Djuna....dit zal niet de laatste keer zijn dat je zoiets overkomt qua apotheek......het kan nog gekker.....zal je de details besparen!

    Maar ik ben blij voor jou en je familie dat je lekker thuis bent en geniet! En dan zijn deze akkefietjes maar "peanuts"!

    Gr.Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha wat moet je toch zonder je transplantmannen!! ;)
    Gelukkig dat het goed gekomen is...
    En jam... heerlijk zn soepje!! haha!

    Knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Pffffff...je zou zo'n vrouw toch !!!.......goed gedaan meis !! ik ben trots op je !! liefs van mij......kom even bij mijn feestje kijken leuk !!!...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goed geregeld! Alles komt goed maar dat wisten we al :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. easy pumps..een prettig zittende schoen, oftewel gemaksschoen genoemd. Moet je toch ook niet voor bij de apotheek zijn, zal die mevr. gedacht hebben...
    Maar ja, waar zat de kink... bij het EMC, toch niet de beloofde bestelling gedaan, bij misschien een andere apotheek, bij de mevrouw die niet goed keek misschien, je naam niet goe goed gelezen, ik zou dat helemaal willen weten, uiteraard pas nadat je de bolletjes ontvangen hebt.
    En zo zie je maar weer, altijd zelf de controle-check- eigenhandige regie. En gelukkig ben jij daar een KEI in, is het zo ongeveer je dagtaak toch?
    en nu maar een beschuitje eten, en morgen nog maar even checken....voor alle zekerheid.

    Lieve meid, veel plezier vanavond nog, groetjes aan de familie!!!

    Veel liefs, knuffel,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. HERKENBAAR!!!
    Zulke dingen worden nooit in 1x goed geregeld!
    Tis dat wij zelf altijd nog goed opletten ect, anders zou je nog de verkeerde medicijnen krijgen hahah!
    Gelukkig is het goed gekomen!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooohoofffff de Transplantman heeft niet gefaxed en wilde gewoon je stem nogeens horen!

    Alles gelukkig goed gegaan, nu de bolletjes nog.

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  27. had ik toch wel nog even gevraagd waarom ze ze nu dan wel ineens konden krijgen!!! Anyway....eind goed al goed.....wel zo prettig;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hee meid,
    Ja de Connecties zijn fijn!;)
    Had ik ook altijd met mijn kinderarts!
    Veel succes met je bolletjes!
    Ik heb het er net op zitten! Bijna 4 weken :O

    Succes, veel liefs Saskiaxxx!(L)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. 1-0 voor de meedenkers + meewerkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Miss Person31-01-11 21:23

    Tis nog niet waar, wéér die apotheker? Tis toch ongelofelijk. Als je je connecties niet had he. Fijn dat ze nog zelf terug belde.
    Heb je vandaag eigenlijk wél een administratiedag gehad? haha.
    Ik ga trouwens zo meteen kijken voor de kaartjes van MP!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ergerlijk dat ze zo reageren ,tssss ik weet niet wat dat zijn !!!!Maar het is gelukkig in orde ,dus weer lekker genieten van het thuis zijn !
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Recht naar de "BRON" en alles weer PRIK voor de PICC!!
    Hoop dat je tussen de ZOEP en de puree now and again beetje ruimte neemt om "uit te puffen"
    Take care
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo aan de volgers van Djuna, nu wil toch wel eventjes reageren hoor; ik ben nl. apothekeres en werk al meer dan 20 jaar in een officina (dit is geen ziekenhuisapotheek voor alle duidelijkheid!). En ik heb ook nog nooit gehoord van die zogenoemde "Easy Pumps, infuusbolletjes"! Met alle respect voor Djuna, maar wij weten en kennen ook niet alles, zeker niet als het gaat om materiaal dat meestal enkel in ziekenhuizen wordt gebruikt, en dat meestal nooit in een gewone apotheek wordt geleverd/verkocht. Moeten die ziekenhuisdoktoortjes trouwens ook wel weten en zij zouden beter direct de juiste informatie meegeven voor de apotheker! Ik vind reacties van het genre "Waar is verdorie een apotheek voor? Niet voor een zakje chips toch??" en "Hihi heel herkenbaar. Eerst kan het niet, je belt je dok en dan kan alles opeens haha." trouwens echt niet sjiek. Belde die dame van de bewuste apotheek Djuna niet onmiddellijk terug na 5 minuten, toen de dokter haar had uitgelegd waarover het juist ging, "infuusbolletjes"...
    Wij moeten soms minutenlang en steeds over en weer bellen naar dokters (en die in de ziekenhuizen krijg je ook zo maar niet te pakken hoor), naar groothandels, zelfs naar farmaceutische firma's om aan bepaalde medicatie of hulpmiddelen te geraken en ik kan je verzekeren dat wij ons uiterste best doen om onze klanten/patiënten aan hun 'gerief' te helpen.
    Eén goede raad Djuna: bestel op tijd jouw speciale medicatie of wat dan ook in de apotheek en wacht niet tot het laatste moment!
    Dit gezegd zijnde wens ik jou Djuna nog veel plezier met shoppen, ... en met alles wat je zo lang hebt moeten missen! Zet hem op meid!
    Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Hilde!
    Leuk dat je reageert!

    Allereerst RESPECT voor apothekers hoor!
    Ik bedoel, I need them REAL HARD!

    Het is wel zo dat die infuusbolletjes al begin vorige week zijn aangevraagd en ook dubbel gecheckt met de longarts.

    Er kan altijd iets mislopen, geen probleem als het opgelost kan worden, alleen ik raak wel in de stress als iemand gewoon zegt 'na, nee, ik kan niks voor je doen' en dan...

    Wat dan?
    HELLLLPPPPPP!!!

    En ik denk ook dat er soms dingen mislopen, ik zeg niet dat dat iemands schuld is, het is alleen, ik denk voor veel mensen die hier meelezen, soms frustrerend om te merken dat er zoveel wegen te bewandelen zijn...

    @Lielie: WAAA ik heb ook een thuisadres!
    Als je me mailt naar allmylungs@hotmail.nl dan mail ik je -em!

    xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een gedoe.
    ik word soms moedeloos van hoe makkelijk het klinkt "je kan naar huis als e AB voor thuis geregeld is" helaas begint dan de hele winkel pas te lopen.
    zorgverzekeraar, fabrikant, ziekenhuis, apotheek, patient,..zucht. leuk om inderdaad hilde haar kant ns te lezen, na de jouwe. al met al blijft het een drama.
    had laatst een fabrikant die vertelde dat er alleen aan pompen (infuus of sv) al meer dan 65 soorten zijn, en dat de thuiszorg zich dan ook soms de haren uit zn hoofd trekt als er weer een nieuwe (met een hippe naam :-) op de markt komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve miss piggy, zou het helpen als je een keer zelf langs gaat in je nieuwe outfit, je voorstelt en met jouw oneindige charme, op jouw onnavolgbare manier en met je niet te stuiten enthiousiasme contact maakt met de aardigste apotheker/apothekeres en die als vast contactpersoon maakt?
    Dan zullen ze blij zijn als je weer iets nodig hebt, misschien.
    Connecties, leve de transplanthandlangerJ.
    Verder genieten hoop ik met bolletjes, blijft wat verdacht klinken, haha, ik ga even googelen wat het nu zijn.
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Hilde

    Fijn dat je reageert. En mijn reactie was absoluut niet respectloos, maar zo gaat het wel vaak. Ik heb echt ontzettend veel ervaring met die dingen, en de apotheek ook. Soms echter beweert een apotheek dat het niet kennen (oke, dat kan natuurlijk) of dat het niet bestaat, terwijl het toch door een dokter aan is gevraagd. En dan moet de dokter dus opnieuw bellen en regelen. Dat bedoelde ik er meer mee. Vervelend gewoon want als patient zit je dan erg in de stress, omdat je PICC of PAC wel open moet blijven. Ik heb zelf een keer gehad, dat ze een keer zeiden: dan moet je maar terug naar het ziekenhuis. En zoiets wil je toch niet horen om tien uur 's avonds!

    groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik wil ook nog even reageren op Hilde. En niet om een aanval te doen, maar als je dan met een recept bij de apotheek komt, en dat recept komt rechtstreeks van de transplantatie arts, en je wordt verteld dat dat medicijn niet mag bij de overige medicatie, dan vraag je toch het een en ander af. Dan komt er tot 3x aan toe een medewerker bij je of het wel klopt. Als je dan verteld dat je net uit het UMCG komt blijven ze nog steeds volhouden dat het niet mag en kan. Dus voor de zoveelste x vertel je dat bij een transplantatie alles niet zoals gewoonlijk is. tenslotte bellen ze dan naar je transplantatie arts, en dan komen ze voor de 4de keer bij je terug met de mededeling dat ze het recept gaan klaar maken. Heel vervelend als je dan 3 kwartier moet wachten..... En zoals Tamara zegt het gebeurt best vaak! Maar we zijn jullie wel nodig, en hopelijk gaat het in de toekomst steeds beter!

    BeantwoordenVerwijderen