zondag 23 januari 2011

Sunny Sunday



(Deze was ik gisteren nog vergeten te posten! Ik wilde natuurlijk ook in baddddddd... Dus liep ik trap, WOOOHAAAA!

Op de ik-heb-nog-geen-spieren-en-ook-geen-conditie- manier, maar ik ben er wel gekomen! En 't bad was heeeerlijk!)


9 juni 2010:
‘Goeie morgen, met de Transplanthandlanger, kan ik je helpen?’.
‘J. Je moet (ademteug) helpen, ik kan niet (ademteug) ademen. Ik kan NIET ademen, J’.
‘Kom maar gelijk hierheen, of moet ik een ambulance sturen?’.
‘Nee, nee, ik kom met m’n moeder’.

Zoals je weet ben ik eerst nog gaan stemmen voor de tweedekamerverkiezingen en daarna ingecheckt in Ziekenhuisland alwaar ik een longfunctie van 0.7 liter blies.
Wat niet het dieptepunt zou zijn.
Alleen het begin.


22 januari 2011:
Thuis.

'Wie had dat gedacht’, zeggen wij hier dan met een licht ironische grijns op ons gezicht.
Maar het is wel waar.
Wie had dat ooit gedacht.
Een maand nadat 5 en 6 aan mij geschonken zijn, zit ik bij mijn ouders op de bank (het was niet mijn eigen huisje waar ik gisteren was, die is nog niet terug op orde hahaha, je gaat –em nog zien hoor, mijn poppenhuisje. Maar dat terzijde).

Wie had dat gedacht.

Het is bizar om te beseffen dat er in een maand tijd, zoveel kan gebeuren.
Van hopeloos naar hoopvol.
Van levensdrang naar levenslust.
Allemaal in 1 maand.
Woow.



29 opmerkingen:

  1. Het is net een sprookje hé Djuna! met een hele
    mooie toekomst in het vooruitzicht...
    Dit wordt jouw jaar Djuna en al die jaren erna
    ook...
    Nog even en je kan volop genieten van het
    buitenleven...
    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Djuna!!

    Heerlijk genieten van alles! Kan me voorstellen dat het bad lekker was!

    Alles wordt alleen nog maar beter! Voor je het weet woon je weer lekker dichtbij iedereen die zoveel voor jou betekenen!
    Tis je gegunt meid!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MissMorrie23-01-11 21:43

    Inderdaad! Een half jaar later...een zwaar, luchtloos en bizar half jaar was het! Maar door die fantastische donor, sta je nu weer midden in het leven! Ongelooflijk! Je hebt (en wij natuurlijk ook) gisteren kunnen genieten van je eerste dagje thuis, je hebt weer mooie dingen in het vooruitzicht en je kunt weer plannen maken. Wie had dat gedacht! Ik heb het gehoopt en gedroomd...en nu is het gewoon werkelijkheid! SUPER!
    Love you!
    xxx MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hei Djun,

    Een zinderende documentaire, tot twee keer toe. En dan: There is life again. De Wereld wacht op je. Geen droom, geen sprookje, 't is echt. Zó mooi echt.

    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is je zooooooo gegund

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en het mooiste van alles is dat je ervan geniet! lieve groet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's van je dagje Etten-Leur! De gezelligheid straalt er vanaf, leuk om te zien ;)!

    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Kanjer dat 5 & 6 Het zo wonderbaarlijk goed doen.

    Dit is waar je voor ging, en wat wij jou ook zo gunnen.

    Lucht vrijheid geluk en heel veel mooie jaren samen.

    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat de zon weer voor je schijnt...laat je verwarmen en geniet
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontroerend en indrukwekkend, zeker als je het zo naast elkaar zet, in één stukkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje zeg.
    Ben ik een weekendje weg neem jij ineens de benen...

    WAT GOED!!!!! =D

    Nu ik de interieurfoto's van je ouderlijk huis heb gezien begrijp ik waar het vandaan komt, die levenslust van jou. Dat eeuwig zonnige humeur. :-)
    Laat de volgende stap je poppenhuis zijn. Je PiP-behang kan vast ook niet meer wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. We hebben genoten van je foto's een dagje thuis :)
    Een half jaar, wat een lange tijd ...
    Geniet nu maar, geniet met volle teugen Djuna !!!
    Veel liefs,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent een "WONDER"
    Houden zo!!!!
    Love YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig weten we niet wat er in de toekomst ligt. Anders zouden we niet van 'het moment' kunnen genieten. En dat doe jij. Op en top. En het is je van harte gegund meis. En je gaat nog veel meer geluk en plezier hebben met 5 &6!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Djuna wat super! En echt inderdaad zo mooi, een nieuwe start! Geniet ervan het is je/jullie heel erg gegund, top!
    En zo'n bad lijkt mij ook heerlijk, thuis eindelijk thuis relaxen in bad, dat zal vast heel fijn zijn.
    Veel liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Djuna,

    Die dag dat je binnenkwam weet ik nog precies,ik weet niet of jij het nog weet maar toen lagen we naast elkaar op de spoedeisende hulp,ik voor mijn buik en jij omdat je het zo benauwd had.Ik was binnen 3 dagen alweer weg,maar bij jou heeft het iets langer geduurd...Maar kijk nou eens alles is goed gekomen!

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Djuun,

    Hier worden wij stil van.
    Doet zowat denken aan Frodo Balings die na een afgrijselijke strijd terug geneest in Elfenland (op adem komt), maar dan in het echt.
    Wij zijn zo blij en wensen je een fantastisch 2011, 2012,...
    Heel veel bewondering hier en vooral superfier, trots... trots op die 'legendarische' nicht die heel (heel) hachelijke avonturen weer eens overwon...
    Wij zijn hier 'In de ban van Djuna'

    Kusjes van Charly, Victor, Lars, Lotta, Steve & Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die 5 en 6, dat zijn nou echt geluksgetallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja wat een verschil, als dag en nacht!! Hoop dat het zonnetje nog heeeeel lang voor je zal schijnen.

    Lieve groet en fijne week, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig zeg wat een doorzetter ben je, wat zal je hebben genoten van het thuis zijn en lekker badderen. De vrolijkheid straalt van je af en ook van het heerlijke muziekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Djuun,

    Het was een lange zware tijd voor je, je hebt hem doorstaan van min tot min ,van broncho naar broncho en ondertussen de bloglezers met een grapje geruststellen.
    Heel soms liet je de wat zwaardere gedachten gaan en dan spraken wij met zn allen lieve ]woordjes in de hoop dat het weer wat beter zou gaan...
    Kijk hier, je bent er nog niet maar elke dag zie jij als beloning en geniet je volop.

    Je bent voor velen een voorbeeld!

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Djuun,

    Niet te filmen he. En dat is alleen nog maar het begin. Nu in positieve zin.
    Kan niet wachten op de echte trap foto's. Want dat betekent, de volgende dag naar Mi Casa. Kan je subtiel tegen MrPapsie vertellen dat die infuuspaal, achter de trap, bij het grof vuil kan :-)

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zit hier echt met zó'n grote grijns op mijn gezicht. Ben echt super blij voor je :). Keep up the good work!!

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow meid, ik geniet helemaal van hoe jij (en je fam!) geniet zeg!! o heerlijk! Ben zo blij voor je :-) Na al die maanden....!!! Ja, wie had dat kunnen denken?!?! Helemaal geweldig!
    Hopelijk gauw voor langer naar huis, je hebt tenslotte laten zien dat je traplopen kunt! Gewoon even fotootje laten zien aan de transplantman, dan is ie gauw overtuigd :)
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Djuna,

    Wat een geweldig weekend heb je toch gehad!!
    Na zo lang in het ziekenhuis..... vast een heerlijk gevoel om even thuis te zijn!
    Alvast een voorproefje genomen..... want ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren voordat je echt weer thuis bent... of wel?
    Lieve Djuna..... ben zo blij voor je dat je op tijd longen hebt gekregen!!!
    Geniet!!

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  26. AWESOME!!!!!!
    Dat was flink genieten in bad?! Hiiii, geweldig!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb weinig woorden.
    Maar ik denk ook dat dit niet te omschrijven is ;)

    Je bent een kanjer meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geweldig. Top.Super. Blijf je wel af en toe je blog vullen. Anders moeten we allemaal verder zonder je. Geniet ervan meid. Ga zo door.
    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen