dinsdag 11 januari 2011

Voor Kyara- dinsdag

Voor Kyara en haar familie,

Steeds wil ik een bericht achterlaten, maar dan schrijf ik zoveel en haal ik het weer weg…
Dus doe ik het zo.

Lieve Kyara,
Wat ben jij een held.
Ongelofelijk knap hoe je het doet en je familie ook.

Ik begrijp zó goed dat je sneller wilt en dat ALLES nu moeite kost.
En ik wil je graag iets vertellen.
Niet dat het helpt, maar misschien kan je mijn woorden in je grote teen begraven en er af en toe eens aan denken…

Ik heb dit allemaal al eens gedaan, moet je weten.
Dit zijn mijn 2e paar nieuwe longen al.
En de eerste keer ging helemaal niet zonder slag of stoot, ik heb nog 3 weken aan de beademing gelegen.

Jij hebt het nu vreselijk zwaar.
Dat vind ik zo erg!
Ik zou willen dat ik iets van je kon overnemen.
Maar dat kan ik niet.

Ik kan alleen maar vertellen wat ik wéét. Zeker weet.
De lucht die je gaat hebben, die is onvoorstelbaar.
Je kan het nu nog niet geloven, maar het is echt zo.
Als het voor mij de eerste keer niet de moeite waard was geweest, was ik er nooit nog eens aan begonnen.
Geloof je dat?

Kijk, ze reden met een vrachtwagen over ons heen, en wij willen dansend na twee weken buiten staan.
Dat is logisch.
Maar dat kan niet.

Ik hoop zo voor je dat je je verjaardag thuis kan vieren,
Maar als dat niet zo is, dan komen er nog heel veel verjaardagen lieve Kyara.

Het wachten is nu voorbij.
Je gaat een toekomst in, met heerlijke lucht.
Ook al lijkt die nu ver weg, het. Komt.

En dat je dingetjes lust om te eten, mensen om je heen wil hebben, mensen wil knuffelen, dat zijn dingen die mij zeggen; zij komt er wel.
Jij geeft niet op.


Ik heb de andere kant al eens gezien:
Hij is echt de moeite waard.


Heel veel liefs voor jou en je familie
x,
Djuna


Dan is het nu hoogste tijd voor het lied van Lielie denk ik…
(Thanks Lielie trouwens voor je lieve cadeautje!)

42 opmerkingen:

  1. hoi Djuna,

    Wat lief!!!!

    Knuffel voor jou,

    liefs Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Djuna,

    Wat ontzettend goed van je! Een berichtje van jou zal haar en haar ouders weer moed, geduld en het o zo belangrijke vertrouwen geven.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Djuna wat heb je dat mooi gezegt/verteld, en ja jij kunt het weten hoe moeilijk het allemaal is.
    Het zal Kyara en haar familie goed doen om dit te lezen.

    Liefs Janetta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Djuna,
    Ik volg je nu al een hele tijd, maar ik laat niet zo vaak een berichtje achter. Ik wil je graag laten weten dat jouw vrolijkheid en je optimistische kijk op het leven een inspiratie voor veel mensen zijn. Natuurlijk heb je ook je moeilijke momenten en zo vrolijk kun je ook niet altijd zijn, maar ik geloof dat jij voor veel mensen heel veel betekent.
    Heel veel liefs,
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief van je om op deze manier Kyara en haar ouders en broer en zus een hart onder de riem te steken.

    Jij weet als 1 van de weinigen wat zij doormaakt.
    Dus je woorden zullen haar zeker goed doen.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie woorden en mooie muziek. wat lief dat je je ervaringen deelt met je lotgenootje, je kunt het zo goed onder woorden brengen.
    lieve groet en tot....riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi, ik volgde haar blog ook al:)
    Jullie zijn beide ontzetten grote kanjers, 2 vechtersbaasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat het Kyara erg veel deugd doet steun en moed te krijgen van een lotgenote. alleen jij kan zo goed weten hoe Kyara zich echt voelt, jij hebt het allemaal zelf meegemaakt. Sterkte en veel levenslucht voor jullie beiden! ;) Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super lief :). Je weet weer echt de goede woorden te pakken. Hopelijk helpt het haar een beetje.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Djuna, dit maakt jou nou zo speciaal. Naast alles wat je zelf door moet maken en dat is nog al wat, denk je ook nog aan andere mensen. Kyara zal zich vast gesteund voelen met jou aan haar zijde!!

    Lieve groet en een fijne wandeling met je doggie vandaag, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superlief van je Djuna.
    Hoop dat ze dit ook in Utrecht lezen, waar Marianne vecht voor wat ze waard is.
    Sterkte en alle kracht voor beide families.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend lieve woorden voor Kyara en haar familie! Ik hoop dat ze net als jij straks zo kan genieten van immens veel lucht en alle dingen weer kan doen die ze wil.

    Verder wens ik je een Dappere Dinsdag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie lieve tekst van je Djuna:) Weet ook niet zo goed wat te schrijven, zo dapper van haar!

    Ik sluit me aan bij jou.

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lieve Djuna,
    hier ben ik weer even,kom zomaar weer binnenwippen,een onbekende maar echt Fan van jou.

    Lieve schat je ben een TOPPER !!!!
    Wat heerlijk dat juist jij een ander zo tot steun kunt zijn...

    Lieve groetjes
    Dicky Marie.

    doeiii xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi dunja.

    een hele mooie text hoor.

    alleen jammer dat ene lielie dan weer moet vloeken bij haar reactie,jammer vooral omdat de ouders van kyara ook gelovig zijn,dat past er helemaal niet bij vind ik.

    maar jou verhaal super meid,jij kunt alles altijd zo goed opschrijven,zo lukt mij dat niet.

    groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. MissMorrie11-01-11 11:39

    Jullie zijn allebei ongelooflijke kanjers Djuna en Kyara! Echt zo mooi hoe je Kyara probeert te steunen in deze zware tijd, waarin het bijna onmogelijk is dat de moed je af en toe eventjes in de schoenen zakt. Ik denk echt dat dit haar goed doet, vertrouwen en hoop geeft, en weer kracht geeft om te vechten voor al het moois straks! Vooral om dat uit jouw mond te horen djun, van iemand die zelf weet wat het is en ook nog aan het herstellen is van die vrachtwagen! Je bent een schat!

    Dikke kus,
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh sorry, helemaal niet bij stil gestaan, ik zal het verwijderen kan dat?

    xxx de ene lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Djuun,

    Je bent zn kanjer. EN ik denk dat Kyara jouw woorden eerder geloofd dan die van elke arts of behandelaar. Iemand die het zelf heeft mee gemaakt.

    En Djuun.. je bent echt een schat dat blijkt maar weer. Zelf nog aan het herstellen en toch aan anderen denken!!

    Knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Potjandorie, en nu huil ik.... ;)

    sorry djuun weet niet meer wat ik precies geschreven had,
    maar ze komt er wel , ze is een sterkte tante net zoals jij .... zoiets waren mijn laatste woorden.

    x lie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi verwoord lieve meid!
    Je bent een kanjer, zo ook Kyara..

    Liefs Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Djuna,

    Wat lief van je.
    Ben het helemaal met je eens. Weet je de tekst "na 2 weken dansend buiten staan". Ik hoor het mijn transplantatie arts nog zeggen. De werkelijkheid is anders, kon na 2 weken niet eens op mijn benen staan.

    Groeten Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Djuna,

    Echt heel mooi geschreven en wat een mooie muziek weer,komt bekend voor.

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Djuna,
    Wat ben je toch een kanjer.
    Je woorden zullen Kyara en haar familie zeker goed doen.
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Djun,

    Wat een ontzettend lief bericht over Kyara, zal haar vast en zeker goed doen!! k Hoop voor Kyara dat haar herstel vanaf nu ook voorspoediger gaat en dat ze net als jij volop kan genieten van haar nieuwe longen!
    Lief dat je zo bewogen met haar bent!!

    Voor jou ook een fijne dag!!!
    Dikke kus,
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Djuna ondanks je eigen dingen wat je hebt denk je nog aan anderen. Maar inderdaad Kyara kan zich een beetje optrekken aan jou.
    Maar jullie zijn allemaal kanjers en hebben en moeten nog steeds hard vechten.
    Groetjes jet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Djuna,
    Wat ben jij een ongelooflijke KANJER. Zelf nog aan het herstellen en dan toch nog aan een ander denken.....GEWELDIG.
    Je maakt heel veel "los" in mij. Dan weer tranen en een brok in mijn keel en dan weer een glimlach.
    Woorden begraven in je grote teen......hoe kom je erbij? Als de moed me in de schoenen zakt, weet ik waar ik moet spitten.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Djuna

    Wat schrijf je het weer mooi.


    Liefs Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Djuna. Je hebt helemaal gelijk, jij weet beter dan een ieder, hoe Kyara zich NU , maar ook STRAKS kan gaan voelen. En dat is de moeite meer dan waard hè? Het gaat helaas niet vanzelf, en we willen het liefst allemaal een beetje "meedragen",. Laten wij dat dan op deze manier doen door een blogje te schrijven waarin we jullie proberen te steunen. Dus vandaag is dit berichtje niet alleen voor jou (haha) maar zeker ook voor Kyara. BLIJF IN JEZELF GELOVEN.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ben jij een ongelooflijk lief mens!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat lief van je dit blog voor Kyara.Jullie zijn zulke toppertjes !!Ik ben ook haar blog gaan volgen .Soms zijn er wel eens tranen als ik jullie gevecht lees en het doet me altijd weer denken aan mijn eigen gevecht aan die beademings machine een paar maanden lang.wel met mijn eigen longen hoor ,maar die angstige tijd vergeet ik nooit meer .Ben zo blij te lezen dat het goed met jou gaat en Kyara komt er ook ,zeker weten .Zet hem op meis!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dit heeft ze nodig van iemand die het al 2 keer door maakte. Geweldig lief verwoord dat doet haar deugd.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel lief dat je dit verhaal met jou ervaringen aan een mede lotgenootje schrijft,
    Niet alleen Kyara maar ook haar ouders zullen hier extra kracht uitputten.
    Wens je een fijne dag.
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi geschreven djuun...
    @lielie ik heb t niet gelezen maar je zult het vast goed bedoeld hebben met of zonder vloek...


    Oh en djuun kunnen wij in de toekomst wat veranderen aan onze belabberde meet en greet momenten hahaha
    Voor t eerst in de rolstoel maar vriendlief was zo aan t racen dat ik erg moest opletten en ik zat nu natuurlijk onder je bed haha..
    nog wel dikke knuffel van je mams gehad?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Djuna

    Je hebt Kyara een glimlach bezorgd van oor tot oor met je Kyara Dinsdag. Fijn voor haar de ervaringen van andere transmaatjes te horen. Dit geeft haar hoop.(woorden van Kyara) Haar dikke teen zullen wij ook nu goed verzorgen. :) Ons heb je aan het huilen gekregen met het mooie lied en je lieve woorden. Vloeken doen wij ook geregeld dus...

    Je bent een kanjer, goed blijven trainen meisje.
    Liefs en dikke duim van Kyara

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Voor kyara en djuna brand ik een kaars voor jullie moed en doorzetten, mooie woorden schrijf je djuna ,om je aan te kunnen warmen.
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Djuna,
    Ik ken je niet, maar Kyara wel. Haar blog volg ik en nu ik 'Kyara-dinsdag' vond...vond ik jou ook.
    Jeetje, ongelooflijk wat ook jij allemaal doormaakt.En wat schrijf je mooi!!
    Heel veel sterkte.

    Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve, ruimhartige Djuna,
    Er mag dan een vrachtwagen over je heen gereden zijn, maar oh wat heb jij toch nog steeds een ruimte in je borstkas, voor een prachtig, liefdevol hart (en...niet te vergeten een paar mooie longen.)Lieve meid, wat doet dat goed om jou deze woorden tegen Kyara ( en misschien meer mensen in zo'n moeilijke situatie)te laten "zeggen" , hoopvol, moedgevend en zo krachtig.

    Lieverd, ik hoop dat het voor jou wederom een mooie hersteldag geweest is, zonder tegenslag...

    Heel veel liefs KANJER, een nachtzoen en voor straks, lekker slapen en morgen weer een stukje geoznder weer op.

    En @ Kyara; ook naar jou gaan onze gedachten en liefde! Kleine Kanjer, houd goede moed.

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Erg lief van je Djuun!
    Voor je het weet dansen jullie allebei het ziekenhuis uit, die tijd komt echt!!
    Slaap lekker, dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo mooi! wat ben je toch een lieverd!
    Ik duim voor jullie alletwee!

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat heb je dit mooi geschreven meis.
    Ik heb kippevel.
    Een dikke knuffel van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik vind geen woorden....mooi logje weer Djuna!
    heel veel liefs en sterkte voor jullie allebei...

    BeantwoordenVerwijderen