woensdag 26 januari 2011

Wooowie- woensdag

Vroeger vond ik oud worden iets geks.
Iets wat je niet moest willen.

Oud zijn, in de zin van bejaard, dat was niet iets waar ik naar uitkeek;
Misschien niet meer kunnen lopen,
Dingen vergeten,
Leven in een wereld die steeds kleiner wordt…

Dat was mijn beeld van oud zijn.
Geraniums.
Dat idee.


Gisteren zat ik beneden in het ziekenhuisrestaurant te vieren dat ik er zelf naar toe was gelopen, toen mijn oog viel op een ouder echtpaar, ze zaten schuin tegenover ons.


Ze waren met z’n drieen: een vrouw en een man van zeker achterin de 70 en hun zoon.
De vrouw was wat verward, ze ging niet aan hetzelfde tafeltje zitten als haar familie en toen ze wilde gaan zitten, viel ze bijna om.

En toen.

Pakte de oude man, die zelf ook niet echt stevig op zijn benen stond, haar hand en zei zacht:
‘Kom maar, liefje, kom maar bij ons zitten’, en hij hielp haar naar de andere stoel.
Zij mopperde wat en ook de zoon was inmiddels zwaar geïrriteerd en snauwde naar zijn vader ‘of –ie nog koffie ging halen’.
‘Met een gevulde koek’.

De oude man is daarop inderdaad in de lange ziekenhuisrestaurant-rij gaan staan en ik heb hem met een dienblad met drie koffie heel de weg terug zien lopen, zijn ogen strak richtend op de kopjes, zodat er niks morstte.


Geduldig hielp hij zijn vrouw met haar koffie en zij werd weer blij.
Zo ontroerend!

Wat is er mis met oud zijn?
Ik ga ook oud worden…
Há.



Longfunctie geblazen vandaag ook!
53% FEV1!!!
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

En ten slotte, in het kader van 'help het gewicht van Djuna de Winter Door':

Moge duidelijk zijn dat ik die he-le lap vlees heb opgegeten hè... *uhuh.
Maar het was wel heerlijk hahaha!
Oh! Voordat jullie denken dat ik het vergeten ben!
Morgenmiddag is de overhandiging van de cheque van de Volgers-actie!
1250 euro voor de NCFS! Mèn!
Er zijn ook particuliere donateurs (o.a. blogvolgers) die aangaven dat zij ook voor een bepaald bedrag wilden sponsoren.
Dat is natuurlijk wooohaaaa- super!
En de opbrengst van die giften komt nog eens bovenop het al opgehaalde bedrag van 1250 euro!

Je kunt, net zoals Musketier heeft gedaan, direct doneren aan de NCFS via de website http://storteeneuro.nl/
O.V.V. ‘MissPiggy’s Volgers- actie’.

Morgen verslagje…

23 opmerkingen:

  1. Hei Djun,

    Inderdaad, uit eigen ervaring;-) er is niets, maar dan ook helemaal niets mis met ouder worden!
    De kunst is de kans krijgen (en te nemen) om het ook te doen... Levenskunst. You did it.

    Kuzzz, nog 2 nachtjes,
    Jo
    Enne, is heb je mijn bijdrage daar al bij geteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwie dat geld heb je dan toch maar mooi ingezameld....enne dat etentje ziet er goed uit, dit gaat het gewicht van Djuna zeker de winter door helpen ;). Maar vertel me je geheim, hoe kom je aan zulk chique eten in het zkh?? Over 2 daagjes mag je ein-de-lijk naar huis WIEEH!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Jo!
    Ik heb even een stukje erbij getypt, voor de duidelijkheid.
    Jouw storting is al doorgekomen iig!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi logje weer Djuna!
    heel veel liefs en nog even....voor het grote
    moment..
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Traantje,

    We gaan allemaal oud worden Djuun ! Onder meer door jouw bijdrage aan de NCFS, wordt onze ziekte straks een "gewone" chronische ziekte.

    Zoek je een leuk kleurtje nagellak uit voor de fotoshoot van morgen ?

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oud worden is gewoon lekker. En jij wordt heel oud stel je daar maar vast op in.
    Je gaat er trouwens steeds beter uit zien Djuna, super fijn!!!!

    Succes morgen en een applaus van mij.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat je maar een heel oud besje mag worden en wat geweldig die bijdrage!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je zo positief in het leven staat, word je oud. Dat kan niet anders. Een fijne bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je toch maar knap gedaan hoor Djuna met je blog, zo een mooi centje binnengehaald voor de NCFS !
    Oud worden is inderdaad niets mis mee, ik wil het in elk geval ook worden :)
    Fijne avond nog meid!
    Liefs - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi verhaal! en deze 58 jarige kan je ook vertellen dat er helemaal niks mis met oud worden is, sterker nog: het is heerlijk!
    heerlijk, die centjes voor het ncfs, dat ze er mooie dingen mee mogen doen. lieve groet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stukje uit 'n
    gedicht van Annie M.G. Schmidt

    Met mij is niets aan de hand,
    ik ben nog fit van lijf en verstand,
    Wel wat artrose in mijn heup en mijn knie.
    Als ik me buk, is het net of ik sterretjes zie.
    Mijn pols is iets te snel, mijn bloeddruk wat te hoog.
    maar ik ben nog fantastisch....zo op't oog.

    .....
    De ouderdom is goud, ja begrijp me wel.
    Als ik niet kan slapen en dan tot honderd tel.
    Dan twijfel ik, denk ik of dat wel waar is
    en of dat beeld van goud niet een beetje raar is.
    Mijn tanden liggen in een glas,
    mijn bril op tafel, gehoorapparaat in mijn tas
    Mijn steunzolen naast het bed op de stoel.
    U weet dus wat ik met die twijfel bedoel.
    Ik trek niets in twijfel, zei de pedagoog.
    U bent nog fantastisch goed...zo op 't oog.

    Over 70 jaar met jouw "drive en optimisme" ben
    je vast een pittig wuffetje !

    Take care...Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow Djuna.. Helemaal naar dat restaurant gelopen? Wooooo Superrrrrrr!!!! Das een flink stuk!
    En jij gaat zeker oud worden!! Komt helemaal goed!!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey!! Nog maar 2 nachtjes slapen!!! Woehaaaa en dan ga je gewoon heerlijk naar huis! Je ziet er echt goed uit op die foto meis! Super! En ook jij gaat oud worden, rimpelig, vergeetachtig, maar mooi met heel veel lucht! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey lief MENS, wat weer een mooi blogje... oud-ouder worden, dat gaan we doen toch en we hopen dat we veel mensen van het lieve soort, zoals deze oude man op ons levenspad tegen mogen komen. dat scheelt zo veel.. en jij lieverd, jij bent er eentje van!
    blij met jou en je prachtige stukkies... en wat een mooi bedrag is er al "gespaard".

    Kun je nog een beetje slapen, met thuis in het vooruitzicht..ik kan me voorstellen dat je helemaal hyper de pieper bent, maar misschien ook wel erreg moe van het super je best doen en trainen en..en..om zo'n mooie longfunctie te blazen en al zo'n enorme wandeling gemaakt te hebben. Dappere Dodo, wat doe je het toch goed. Wat gaat het goed.

    toch maar lekker slapen, morgen weer iets gezonder op om weer veel werk te verzetten... there is a lot to do.

    Veel liefs en een dikke knuffel voor jou, je mams, morgen.

    Ria ( inmiddels weer Valthe)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, word maar lekker oud! Nu nog niet, maar uiteindelijk he. Ook dan is het levven nog waardevol door van die kleine dingetjes als koffie =)
    Heb uiteraard meegedoneerd. 2 ct per volger is niet veel mar het is wel iets ;)
    Veel plezier thuis, eeet gerust alles dat los en vast zit!
    x bente

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Woehoeee nog maar 1 nachtjes ( wakker liggen waarschijnlijk? )
    Echt super joh dat je naar al die maanden lekker in je eigen bed kan opknappen.
    Je bent al zo'n eind gekomen de rest gaat je ook lukken.
    Nog vooral aansterken en conditie/spieren opbouwen.
    Hoe is het met je maag? je hebt de koe wel verkocht maar is je maag gestopt met de staking?

    Groetjes
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Djuna,

    Nog maar twee nachten.... oh wat moet dat een fijn gevoel zijn!!
    Oud worden.... dankzij jou donor kun jij dat ook!!! En ik hoop dat je een prachtig leven gaat leven, dromen laat uitkomen en vooral veel geniet!!
    Zie nu al uit naar je belevenissen op je blog!

    Groet Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super Djuna, geweldig dat je vrijdag weer naar huis mag.
    Enne......wat een leuke foto . Een verassing, want ik ben op je site gegaan om te zien hoe het met je gaat. Wist er dus niets van en ga me informeren of S. ook vlees heeft gegeten!!!
    Ik wens jou, en ook die geweldige familie van je , een hele fijne komende tijd. En veel geluk.
    Bij die foto in dat dure restaurant, dacht ik : de mannelijke persoon zit daar vast vaker ;-)

    liefs Piety

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij gaat onwijs oud worden, zeker weten!!
    En morgen lekker naar huis toch?? Wat moet dat super zijn na al die tijd!!! Ik ben al zo blij als ik na een weekje opname weer naar huis mag, dat stelt natuurlijk niks voor, haha!!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Djuun wat een leuke berichten allemaal !!
    You can do it girl!!! WHOEHOE.. .

    HEEEL veel plezier met het overhandigen van de cheque!! :D
    ene wel een fototje maken he haha ;)

    Knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. MissMorrie27-01-11 19:02

    Echt een super bedrag! Daar mag je trots op zijn! De NCFS is er vast heel blij mee! :)
    En morgen naar huis! JEEEEEYYYYYY!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Djuna.Eindelijk is de tijd daargekomen, je laatste nachtje in het ziekenhuis yeahhhhh!
    Ik weet één ding zeker ....wat zullen ze jou dáár gaan missen....maar "wij" krijgen je eindelijk terug hahahaha. TOT GAUW!!!!!!
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Inderdaad jij gaat ook gewoon lekker later met een rollator lopen,,,heerlijk met een geranium erop,,,
    en naar huis ,meid, wat een verrukking.
    heel erg veel succes
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen