zondag 30 januari 2011

Zoep maken- zondag

Totaal compleet in de spierpijn (waaa wat was ik blij! Spierpijn RULES!),
Viel ik gisteren uitgeteld in mijn bedje.

En dat is niet overdreven, want ik sliep tot 10.00 uur!!!
Haha en dat is vanuit medicijn- planning- technisch- oogpunt niet zo’n heel goed idee!

Stress!

Ik moet nog…
Sprayen (x 3)
AB’s in laten lopen.
Andere AB’s bereiden.
Die andere AB’s door de sonde mikken.
De sondevoeding is er nog niet door.
Alle pillen innemen.

En.
Het.
Is.
Al.
ZO.
Láát!


Oh nee.
Reality check….
Ik ben thuis.
Niet in Ziekenhuisland.
Ik heb de tijd
Aan me-zelf.

Haha, dus heb ik alles volgens schema, alleen wat later, uitgevoerd en daarna heb ik…

Kippensoep getrokken.


Niks rustgevender dan je eigen soepje maken.
MMM…






Maar morgen zet ik toch weer gewoon de wekker hoor...

24 opmerkingen:

  1. Hmmm, dat is een lekker zoepie geworden zo te zien!! Spierpijn, kan o zo vervelend zijn maar wat is het "gezond"!!
    Fijne week, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het leven toch mooi. Genieten van soep, er is niets mooiers dan dat. Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm kippensoep, lekker!
    Spierpijn lastig maar gezond...
    Het zal deugd gedaan hebben je uitslaapmoment..
    dat kunnen ze je niet meer afnemen :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahah herkenbaar, dat je denkt, yeah, ik voel spieren! Ik heb spieren! En vervolgens ietsie rustiger actief doen. Koken is daar een hele goeie voor =D
    Medicijnen zullen idd wel flink tijd blijven kosten, maar als iemand daar intussen een ster in is...
    xx, co-tje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je een keer zin hebt: mag je mij het recept van jouw zelfgemaakte kippensoep sturen! Ben errug benieuwd! Enne: je bent gister lekker druk geweest: een dagje rustig aan is dan een prima afwisseling ;).

    Jochem Myjer rules!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Djuna,

    Wat is spierpijn toch mooi.
    Zocht je het recept op internep of ben je gewoon keihard verslaafd.

    X Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaaa Ad!
    Nee ik 'kook met Meus'.

    Check hier, ik ben verliefd op die gast hahahaha:

    Jeroen Meus: http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/vol-au-vent

    @Nienke: Daar is ook het recept voor de kippenbouillon te vinden hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O jee verslapen... of toch niet:-)! Ik kan me helemaal voorstellen dat je nu je wekker gaat zetten en je in alle rust je 'rituelen' kan gaan doen. Dat is al een dagtaak zeg...

    dat filmpje is geweldig!!! Tijdje geleden waren we er met elkaar verslaafd aan... en elke keer gewoon weer om te lachen :-)

    Geniet van je -tijd-aan-je-zelf!
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oo lekker kippensoep, vast goed voor spierpijn.
    Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekkerrrr zoeppie !! ...kijk er zitten!! goed hoor meis....ga zo door toppie !! ik ben trots op je !! xxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo af en toe lees ik op je blog,, En wat lees ik nu?? zit je thuis een zoepie te maken.. Meid Geweldig.. Geniet van alle mooie dingen, geniet van het leven,, En ja daar hoort verslapen ook bij.. Geeft niets morgen gewoon weer het wekkertje zetten..
    Lieve gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kippensoep ziet er heerlijk uit!
    Dagelijkse kost!!! Daar heb ik laatst een heerlijk creme brulee recept op gezien:D Leuk!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij weet wat lekker is, soupe de poularde, mmmm.
    Zo fijn dat je thuis bent en kunt slapen tot 10 uur en dat mag op zondag, maar nog even en het is maandag en dan is het weer op tijd uit de veren hoor.
    Zorg goed voor jezelf miss Piggy;)

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Djuna,
    Het is weer koken met sterren zie ik.
    En volgens mij heb je nu spierpijn in spieren waarvan niet wist dat je ze had.Oh ja ik heb het weer laat gemaakt vannacht maar ja wat maakt het uit we moeten er van genieten!

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He wat super!
    En wat een stoere keuken hebben jullie!!!

    Groetjes Rosan
    *Gouda*

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heeee Djuna,

    Ohhh, ik hou van kippensoep....nou ja, van de meeste soepen eigenlijk!! Ik hoop dat het je gesmaakt heeft, niks beters dan een (licht) soepje voor een maagje dat nog niet alles wil! Zo te zien heb je je in iedergeval weer goed geamuseerd vandaag.....en was het een lekker relaxt dagje.


    Gr. Vera&fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er lekker en gezond uit!
    Ik vroeg me net als Ad ook af of je het recept op je laptop volgde :)
    Hoop dat je al lekker ligt te slapen.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kippensoepweetje: het schijnt ontstekingsremmend te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woow ik kijk om 3 uur snachts op je blogje en ik krijg gewoon meteen zin in je soepje!!! Mmmm! Had ie gesmaakt?
    Ik lig trouwens ook wakker van de spierpijn.... Kut heup en revalideren hahaha!
    Grappig om te weten , me been staat dus scheef naar buiten aan de onderkant van de te strakken spieren, omdat ze me been weer even lang hebben gemaakt als het "normale" been en dat scheelde maar liefst 5 cm, dus me spieren zijn het er niet zo mee eens! En daarbij hebben Ze ook nog is het bot op het punt van alle belangrijke spieren zitten en samen komen, kapot geslagen met de nieuwe
    heup erin zetten hahahahhaha dus ik vervloek Heeeeel even de spierpijn!! Maar
    lekker wat oxinorm enzo erin en gaan met die banaan!! Haha Wat een verhaal he zo midden in de nacht!!
    Hopelijk ben je lekker aan t slapen !!

    Liefs Lielie
    P.s heb je ook een thuis adres voor post?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. joh, had gewoon die hele rateplan van antibiootsels, pillen en spraytjes door de soep gemikt! restje sondevoeding erbij,...

    maar zonder gekheid. wat een goed plaatje zo, jij thuis (zo'n leuk huis met al die kleuren!!), laptopje, spulletjes,..
    gaat wel goed zo volgens mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goedemorgen Djuna,

    Heb je soms een klein lab daar? Met meds en borrelende soeppan? Zo te zien móeten 5&6 wel genieten van de soepdampen!
    En spierpijn, weer zo'n top-uitvinding van MoederNatuur, herstellen en weer een stapje hoger. Je gaat goed meis.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je eigen ding doen. Een dag wat later met al je medicatie moet kunnen. MMMMMMMMMM die kippensoep lijkt me echt lekker. Heb je niks meer over?
    Want het was een flinke ketel zo te zien.
    Ga zo lekker verder met je leventje.
    Fijne dag verder.

    Jet uit Sittard

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey miss soeper Piggy!

    Hoe gaat het vandaag? Na de ZOEP Dag? En volgen er weer verplichtingen richting R'dam een dezer dagen? Willen ze je nog even checken na het weekend thuis, waarden meten enzo.. dat zal wel. Maar goed, met de rust en al dat lekkers en nog meer van de lust bevredigende momenten, zullen ze verbaasd staan van hoe het NU met je is.
    Lieverd, wat gaat het goed, zo te zien en te lezen... Ik wens jou en de jouwen een hele fijne dag.

    Veel liefs,
    Ria, uit een helder, maar koud Valthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oeioei, ik loop achter met de berichten.
    Maar eigen soep maken en dan ook nog kippensoep , zelf koken , ik ga juichen, wat zal je daar van opknappen!!!!
    En je eigen ritme , heerlijk.
    ben benieuwd wat je hierna gaat maken, kan je al alles eten of moet je nog voorzichtig zijn?
    Ben je al aanrisotto toe, ik krijg honger , ik ga ontbijten.
    Drink je al koffie, zou dat al kunnen?
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen