zaterdag 8 januari 2011

Zus geeft mij weer kleur- zaterdag

Ik ben niet dood.

Ongelofelijk.

Die laatste nacht voor de Transplant was hels.
's Ochtends zou ik naar de ic gaan, in slaap, en dan maar kijken waar het schip strandde…
En toen werd ik gered.

Dat is zo ongelofelijk ongelofelijk.

Wat ben ik een Lucky bastard!


Iedere keer als ik wakker word, kijk ik opzij en zie ik alleen de infuusjes die staan de druppelen,
Geen beademing.
Geen slang in mijn keel.
Na al die maanden…


Zo onwerkelijk.
Ik adem mezelf naar 96% saturatie, in plaats van voor de Transplant 10 liter extra zuurstof aan de beademing toegevoegd.
Ik denk niet dat ik ooit in woorden kan uitleggen wat dat met een mens doet.

Gered worden.

Kunnen ademen.


En ja, ik ben ook wel eens bang, zoals wanneer de long dichtzat.
Dan weet je gelijk weer waar je vandaan komt.
Alleen nu is het allemaal op te lossen.
Nu is het voor het Grote Doel: hier buiten wandelen.
Dat moet ik nooit vergeten,
Dat elke keer dat ik adem, er 1 meer is dan ik had.

Vanaf nu wordt alles beter,
Dankzij jou, DonorHeld.





Ennn ik ben weer mijzelf!

Dankzij vakkundig nagellakken van MissLil'Sis

(ikzelf ben totaaaal nog niet in staat om dat soort fijne motoriek uit te voeren haha!)







50 opmerkingen:

  1. Mooi je nagels
    GAAT GOED HE??????
    Helemaal top meid ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer kleur op die nagels! Mooi hoor en vooral
    lief van je zusje :)
    Wat een dankbaar logje weer!
    Elke dag een beetje dichter bij de uitgang van
    het ziekenhuis!
    Ik blijf het herhalen, je bent een straffe madame!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. looking good!

    Ik had wel begrepen dat het niet echt lekker ging (understatement), de dagen voor de tx. Maar zo kritiek! Wow.....

    Nog even en je wandelt weer buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je weer mooi Djuna,super !!!
    En de tijd at je zelf je nagels weer kunt lakken zit er aan te komen ik weet het zeker.
    Jij gaat in ieder geval helemaal HIP het weekend door.

    Lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even en dan mag je naar huis t'zal nog wel even duren, blijf je dan nog lang doorgaan met bloggen, want ik ga je dan missen die optimistische kijk. Mooie nagels heb je nu dank zij je lieve zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Djuun,
    Nogal logisch dat je wel eens bang was. Eigenlijk was iedereen bang, maar we hoopten allemaal op het wonder wat nu echt gebeurd is.
    Eindelijk.......
    Maar weer gekleurde nagels, je wereld begint weer te lijken op wat het moet zijn hè.
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo''n zus! Steeds meer kleur op alle fronten...Misschien een rare vraag, ik ben nl. wat laat "ingevallen" hier. Hoe lang duurt ongeveer voor je naar huis mag na zo'n ingrijpende operatie? En hoe vaak moet je voor controle? Nou heftig allemaal maar ik blijf het ook nog steeds een wonder vinden dat het kan!

    Geniet van elke stap vooruit!

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Miss person08-01-11 19:28

    Hey lieverd! Wat leuk dat je nu weer al je nagels gelakt hebt! jindra heeft er weer erg haar best op gedaan zo te zien. (Miss steady hands volgens mij) super! Dikke kus, still uit dronten ;).... Groetjes van Rianne! Xxx Miss person

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 10 gelakte nagels en geen negen. Superrrrr.
    Geniet van die mooie nagels, lucht, geen slang in je keel enz., maar vooral van het leven.
    Geniet met je missen en misters om je heen. je hebt het verdiend.

    Liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, gisteren heb ik je hele blog gelezen en ik wist (en weet eigenlijk) niet wat ik moest zeggen, zo heftig om te lezen en toch zoveel optimisme, echt wauw. Ik ben ontzettend blij voor je en ik heb echt veel bewondering voor je (:

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mij lijkt ademen nóg fijner met gelakte nagels!
    geniet en leifs, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik kreeg kippevel toen ik las dat je die dag erop eigen naar de ic zou gaan (in slaap) tsss... je prachtige longen zijn echt precies op tijd gekomen. Dankbaar. Dat is het juiste woord. Dankbaar voor je nieuwe leven. Geniet lieve Djuna. En zoals ik zie doe je dat al... hihih genieten is absoluut nagels lakken ;-)
    lieve groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tussen de regels van je laatste blog las je dat t niet goed ging...
    In slaap op de IC gelukkig is dat niet meer nodig geweest!

    Ik hoopdat je nog lang door gaat met bloggen!
    Al zal t met de tijd minder worden want dan ben je druk met leven!

    Liefs Rosan
    *Gouda*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankzij je zusje zit je er weer gelakt bij ;).

    Blijf maar fijn en goed doorademen Djuna, en wat goed dat er donoren zijn.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey lieverd,

    Wat helemaal te gek, 10, TIEN gelakte nagels. ;);):):)

    Je hebt vast een hele grote Beschermengel, die je niet voor alles kan behoeden, maar wel 2x op het juiste moment 'even' ingegrepen heeft. Zodat je nu weer 10 nagels kunt lakken en plannen kunt maken.

    Kuzzz, tot de volgende keer, dan weer met een Buitebericht,
    Voor straks lekker slapen en een Rustige Herstelnacht,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Djuna,

    Je ziet er super uit. Moeilijk te bevatten hé dat het zo close kan zijn. De onzekerheid van het wachten voor jouw, je familie en je Transplantmannen en delieve zusters is achter de rug. Zit het nu niet mee, dan kan je TransplantMan gelijk aan de slag, (of van huis komen). Je gaat het redden meid, ook al trillen je handjes van de medicijnen (hihi, ik was 5 min bezig om een rietje vast te pakken)

    Setje 5&6 worden echt de beste die je de laatste jaren hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je nagels super mooi maar nog mooier vind ik je post om te lezen. Geef je zelf maar een flinke aai over je bol, want je bent een echte kanjer.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. toen ik voor een operatie moest had mijn dochter mijn teennagels gelakt en daar met ook weer nagellak vlinders op gemaakt... ik maakte echt wel grote indruk op alle mannen op de operatiekamer/ziekenhuis
    ik denk dat jij het ook voor elkaar krijg....(nee niet op de operatiekamer!)
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. c'est vrai "french Manicure" , the best there is.... well done, little Miss Siss, Jindra!!!

    Steeds meer Djuna, op alle fronten.. je wint terrein! En dat alles dankzij een zeer waardevol iemand die nummers 5&6 beschikbaar gesteld heeft. idd dankbaarheid en blijheid en alle vertrouwen voor een kleurrijke toekomst!

    Slaap lekker straks of misschien nu, op naar een zeer warme zondag, zou zo maar eens kunnen...

    liefs,

    Ria

    Lieve schat

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hmmm.... ik vind je echt een lieve schat, maar waarom dat nu ineens onder aan mijn reactie staat...'k heb geen idee!!
    maar tja, 't is wel zo!!!

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He Djuun,
    Hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Nog heerlijk over de gang gewandeld?
    Je nagels zijn erg mooi geworden, good work :)
    Ongelofelijk hoe de transplant toch weer net op tijd gekomen is..net als vorige keer.
    Alvast slaap lekker en tot snel weer,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kijk, zo word je steeds weer een beetje meer jezelf met gelakte nageltjes dankzij je zusje!
    Wel heftig om te lezen dat je de ochtend van de transplant naar de IC gebracht zou worden en zeker dat het slapend zou zijn. Ook al wisten we natuurlijk allemaal dat het niet goed ging. Gelukkig is dat niet nodig geweest en kwam jou reddende engel precies op tijd (hoewel, iets eerder was ook erg welkom geweest).
    Geniet van je weekend en het iedere dag weer een beetje dichterbij huis komen!
    Liefs, Debbie

    Morgen heb ik een apenverkoopdag, ga de hele dag voor de NCFS apen verkopen bij SportCity Rijswijk :-). Dus mochten mensen daar in de buurt zijn, kom ff een aap kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoe slecht kan je zijn?
    how low must you go?

    Nou lieverd dat weet jij en gelukkig kwamen de longen dankzij een donor op tijd...

    Hoe blij kun je zijn met niets... iets ...oftwewel met alles!

    Jij bent in ieder geval op velerlei manieren een voorbeeld voor mij..

    Proost op een nieuwe ronde, nieuwe kansen , nieuw geluk met je allerliefste vrienden en familie..

    dikkex

    BeantwoordenVerwijderen
  24. MissMorrie08-01-11 21:43

    Heey Lieverd,

    Dat was echt een bizarre nacht en ochtend inderdaad! Pff.... De transplantman die gewoon eerst jou stabiel moest krijgen, voordat hij de longen kon halen! En zie nu het resultaat...stapje voor stapje in de goede richting...ademen, weer een stukje over de gang lopen, douchen en dan ook nog prachtige nagels! Jin, ik vind t echt super mooi gedaan! Hoe doe je dat met die drie kleuren? Je moet echt wel een héle vaste hand hebben ;)
    Truste voor straks!
    Kus, MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. jaa,..wat mij eens te meer doet realiseren dat jij de zaken wel ns vrij optimistisch voordoet,.want als je hier die dag voor de transplantatie terugleest komt dat lang niet zo heftig over als dat jij t nu beschrijft!

    nou is t wel mooi over met je prachtige saturaties he, met die heerlijke nagellak. wat was t resultaat? lekker hoor, dat je zo stapje voor stapje jezelf hervindt.geweldig

    overigens ga ik nu inzoomen op de foto's want ik dacht gewoon gelakte nagels te zien, lees ik hierboven van driekleuren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Djuna, de laatste dagen voor je transplant opende ik steeds met angst en beven je blog, ik wilde het haast niet lezen. Maar jij bleef zo positief en gaf ons volgers HOOP.
    Nu kom ik steeds met een brede lach even bij je langs wippen want ik weet, MissPiggy heeft weer wat moois beleefd.
    Het is zo fantastisch dat er mensen zijn die hun organen beschikbaar stellen. Ik ken er een aantal en daar ben ik ontzettend trots op.

    Fijne zondag en laksze ;-))

    xx Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die longen zijn inderdaad net op tijd gekomen! Gelukkig maar, daar ben ik écht Heel Erg Blij om.

    En je nagels alweer zo mooi gelakt. Je gaat er steeds beter uit zien :).

    Nog even en je huppelt als het goed is weer naar buiten. Fijn! ;) Nog even volhouden.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ademhalen en mooie nagels - da's een mooi begin van een mooie toekomst. Blijven ademhalen meidje, dan komen die stappen buiten vanzelf weer.
    Ik denk dat er met jou heel veel mensen heel bang zijn geweest. Ik neem mijn digitale petje dan ook diep voor jullie allemaal af. Of geef jullie gewoon een digitale berenknuffel ;-)

    Hang in there!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow! Zijn dat even mooie gave nagels zeg! Je mag MissLil'Sis hier ook wel even langs sturen ;-).

    Wat fijn dat we logjes van je mogen lezen. Dat we foto's van een vrolijke very-alive Djuna mogen zien. Dat je van elke teug adem mag genieten. Adem in....adem uit...en GENIET ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat lief van je zusje! Met gelakte nagels kan je straks naar het feest!
    Geniet van je weekend!
    Liefs van Tante Tuut

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Djuun,

    Weer gelakte nagels!! :D
    Whoehoe.. weer een klein stapje vooruit haha. Zo ben je echt compleet!

    Hopelijk gaat het stukje bij beetje beter! :)

    Knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. kijk, daar is ze weer met haar gelakte nagels :D
    Het blijft een wonder, hoe jij zo optijd die longen kreeg.. En wat een super Donor!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Das een indrukwekkende doos met nagellakkleurtjes erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Haha mooi hoor!! Ik kan het ook nog niet zelf, de helft komt ernaast terecht. Mn zus heeft het laatst ook gedaan bij mij:D

    Leuk:D

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je bent echt geweldig....en zo lekker positief ook......ik geniet elke keer weer van je stralende lach!....liefs Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Djuna schreef"'s Ochtends zou ik naar de ic gaan, in slaap, en dan maar kijken waar het schip strandde…"

    Nu, daar ben je zeker wel terecht gekomen die dag en in slaap en op de IC, alleen onder hele nieuwe happy omstandheden.

    En zoals ze wel eens zeggen als de nood het hoogst is, is de redding nabij......nu dat is zeker in jou geval een waarheid als een K.O.E geweest:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat lief van je zusje,je nagels zien er prachtig uit Djuna :)
    Blijf zo door gaan meid , je komt er wel.
    Liefs - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Djuna,

    Jou woorden maken diepe indruk! Dood... gelukkig niet!! Ongelofelijk.... ongelofelijk geweldig dat je nieuwe longen hebt nu. Heel dankbaar..... dat er een donor was en dat die ongelofelijk goede artsen jou hebben kunnen redden. Jou donor is inderdaad een held!!! Maar jij lieve Djuna jij bent ook een held! Zo knap hoe jij je er doorheen vecht, knap ook hoe jij je gevoelens naar woorden vertaald. Prachtig en ontroerend om te lezen.
    De dame met gelakte nageltjes is back!!

    Groet Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  39. "Wat ben ik een Lucky bastard!" Wat mooi om uit jouw mond(vingers) te horen. Met alles wat je hebt meegemaakt. Als je dit in jouw situatie kunt zeggen ben je volgens mij echt een rijk mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nee Djuna je LEEEEEEEEEEEFT.
    Dit is de werkelijkheid. Wat een mooie nagels.
    Hoef je er geen vrij te laten vanwege de saturatiemeter?
    Maar die zul je nu wel niet meer nodig hebben.
    je bent een kanjer
    Fijne dag nog.

    Groetjes Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heerlijk dat je weer zo kunt genieten van je gelakte nagels, dat heeft ze mooi gedaan!
    Jouw blog relativeert al het andere....je bent zo'n doorzetter, top!!!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zo bijzonder, echt een wonder, het moment dat de longen er eindelijk waren, ze hadden zo te lezen niet later moeten zijn!!
    Je nagels zien er top uit!
    Dikke knuffel,

    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hey Djuna,

    Als de nood het hoogst is,is de redding nabij dat zie wel weer bij jou. Ik besef ook elke dag hoeveel geluk ik heb gehad ook al was mijn situatie niet met jou te vergelijken.Maar nu leven we weer volop en dat blijven we heel lang doen.En nagellakken hoef ik gelukkig niet te doen en het zou me ook niet lukken zo hard tril ik nog.

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat heerlijk voor je dat het idere dag weer een beetje beter met je gaat.
    Echt ik heb aan de blog vastgeplakt gezeten vanaf het moment dat ik las dat je nieuwe longen zou krijgen. Ben de dag/nacht/achterwacht dankbaar dat ze ons op de hoogte hielden van jouw vorderingen. En daarna echt een zucht van verlichting dat het goed gegaan was.
    Heerlijk dat je nu weer van die simpele dingen als nagels lakken kan genieten.
    En er komt een dag, ik hoop heel snel voor je dat je het ziekenhuis mag verlaten.
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  45. wauw geweldig,,,heerlijk dat het zo goed met je gaat..

    xxKari

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dear MP,

    Alive and kicking!
    Maar nu dan wel met gelakte nagels (met dank aan Sis)!

    ... En inderdaad het is spannend geweest... Het plot was -geheel in jouw stijl- veel spannender dan 'Grey's Anatomy' :-)
    ... En straks weerklinkt overal applaus wanneer jij die ziekenhuisdeur achter je toeslaat...
    Wij kijken er in elk geval enorm naar uit. Maar doe maar rustig aan...
    Stap voor stap...
    ... En een standbeeld op één of ander plein in Rotterdam voor Transplantman & de donor...
    Maar vooral voor jou: voor je moed, kracht en humor die het verschil hebben gemaakt... (met dank aan de nachtwacht & co)

    Veel liefs en doe zo verder (zeggen ze dan op het schoolrapport ahum)

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Altijd een dame blijven,je weet nooit wie je tegen komt! Lekker genieten het is je zo gegund!!
    En zelf lakken daar heb je nog straks tijd genoeg voor! Lieve groeten Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ha Djuna,

    Ben deze wk-en niet zoveel op de afdeling, maar volg je op de voet ;) Wat ben je goed bezig!! Zo te zien steeds een beetje beter - en vooral mooi met nagellak enzo ;). Nou, take care! Liefs Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ze zijn werkelijk praaaaaaaaaaaaaaachtig!
    Je bent weer op je mooist!!!!!
    liefs Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  50. JE LEEFT, EN je hebt vet mooie nagels gekregen today!!!

    xxxx lielie

    BeantwoordenVerwijderen