maandag 7 februari 2011

Magnetische maandag

Ik denk dat ik serieus een probleem heb…
Hahahaa… jaaaa nu ga je het beleven hoor!


Het probleem met mij, is dat ik alles wil.
In de zin van: ‘NU’.
Ik leef nog een soort van met het gevoel dat ik maar 1 dag heb.
Dat er na deze dag, geen dagen meer komen.

En ergens zou iedereen zo kunnen denken, want je weet natuurlijk nooit wat morgen brengt.
Dat weet nie-mand.
Maar toch wordt het voor mij steeds realistischer om te gaan geloven dat er ook voor mij een morgen komt.
En een overmorgen.
En een

Volgend jaar…


En dat is nog helemaal niet te bevatten,
Blijkbaar nog niet echt tot mij doorgedrongen.

Mijn ‘After Transplant’- lijst prijkt hier aan de muur, als een soort trofee.
En het liefst wil ik ÀL die dingen, NÙ doen.

Plus ik wil werken,
Een hond,
Terug naar Zumba-les,
Allesallesalles!

'Maar Djun.
Je moet rustig aandoen'.

Ik moet mijzelf echt vertellen af en toe;
Je. Hebt. Tijd. Nu.

Waaauw.
Oh. Zo’n groot ‘probleem’ was het dus ook weer niet… hahaha!

25 opmerkingen:

  1. Leef maar Djuna! genieten van elk moment, je
    hebt genoeg geleden....
    Het komt wel goed met één dag tegelijk, maar het
    komt goed....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de doc zou zeggen....
    komt het karakter naar boven hihi

    Nee hoor je bent eerst de jaren aan t inhalen en dr lekker van aan t genieten....

    maar doe je nog wel een beetje rustig???

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Djuna leef gelukkig, ik hoop dat je 93 wordt
    of als je wilt nog wat ouder.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha ja dat kan ik me heel goed voorstellen!! Zeggen ze hier ook over mij: Doe eens rustig, je hebt de tijd hoor!!:D Ik wil ook alles a la minute doen.

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Djuna,
    Komt heel bekend voor,ik wil nu ook alles tegelijk doen alsof er geen morgen komt,maar als je dan 3 dagen op stap ben geweest wil je het wel een dagje rustig aan doen hoor.

    X Scary Man en tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Djun!

    Super dat het zo super gaat! Jij kan wel shoppen zeg! heerlijk! Ik kan zeggen, doe het lekker rustig aan je hebt tijd zat! maar ik snap je wel haha, dus tja.. dingen combineren? Zoals uhmmm in al die steden shoppen en meteen aan dat vredespunt van je werken :D

    groetjes liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jij leeft met haast nu!
    maar volgens mij geniet je volop dus who cares?
    ziet er allemaal goed uit,
    veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Manjana, manjana, manjana.

    ... luisteren naar je volgers hé.

    X Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alle tijd van de wereld, tot het tegendeel is bewezen, zegt mijn oma van 88 altijd. Je zou nog eens vergeten te genieten van het hier en nu..
    Maar ik moet zeggen, je enthousiasme is aanstekelijk!

    digitale hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is toch heel goed te begrijpen. Doe maar lekker voort, en geniet van alle momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geniet jij maar van elke minuut die je hebt...en de véééle minuten die je nog te gaan hebt.
    Je moet alles uit het leven halen wat erin zit.
    Dus...gelijk heb je...maar...doe het wel een klein beetje rustig aan ((-;

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet ervan Djuna, maar met één dag tegelijk.
    Lieve groetjes,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja dat zal zeker heel erg wennen zijn, dat zwaard van 'nu moet er echt iets gebeuren anders gaat het definitief niet goed met mij' is weg en in plaats daarvan vrijheid.. vast haast niet te bevatten dat gevoel, moet je echt mee leren omgaan ja. Maar volgens mij ben jij een snelle leerling :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij BENT een snelle leerling!
    Duuuus slow down want over 70jaar hoef jij nog steeds een "pittig wuffetje" te zijn!
    Begin maar te vullen en las je "topmomenten" in
    Succes: beginnen met morgen!
    Take care
    Love You

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontroerende post en zo begrijpelijk...je hebt zo lang niet aan je toekomst durven denkendat je nu alles wilt doen waar je van droomde...geniet er vooral van, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hei Djuna,

    Weet je,
    De dingen die je ooit niet gedaan zou hebben, doen er aan het einde niet meer toe.

    Wat er toe doet is niet gister, is niet morgen, maar is je staat van zijn in het hier en nu.
    Als je snapt wat ik bedoel...

    Hm, iets te ingewikkeld geloof ik...ik bedoel natuurlijk: lekker genieten meid!!!

    Kuzzz en trusten, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet van alles wat je kunt doen en de rest komt later!
    Wel je rust nemen maar daarna weer lekker doen wat je
    wilt!
    Ik word er helemaal vrolijk van zodra ik je blog lees en vooral als ik de foto's zie!

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goedemorgen Djuna

    hihahhahih heerlijk om je blog te lezen. Ik kan me het ook goed voorstellen dat je alles NU wilt doen. Maar wat een geweldig feit dat je nog heel veel tijd hebt!!!

    gezellige dag.... en wat ga je vandaag doen van je lijst?! ;-)

    liefs
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heej Djuna,

    Logisch dat je alles wil en dat je het nu wilt ;-). Het blijft erg leuk om je blogs te lezen.

    X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee Djuun,

    Logisch dat je nu alles wilt doen! En niet wilt wachten. Eigenlijk zou iedereen dat moeten willen!

    Maar helaas kan niet alles NU.
    Neem je tijd :) want zoals je zelf al zei. De tijd kan je nu weer nemen.

    Knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Djuna. Bij IKEA zitten ze al met smart op je te wachten (nou ja, op wat je gaat uitgeven eigenlijk haha)!!! Veel plezier straks!!
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, ja, heb je soms ook dat je het jammer vind om te gaan slapen want je hebt zo'n zin in de volgende dag al.Kon je slapen maar even over slaan.
    IK had toen het motto, langzaam zo snel als zij konden, een verhaaltje.
    De mol en de egel zaten naast elkaar aan de rand van het bos.Zij spraken over wat zij graag eens 1 keer in hun leven zouden willen doen.Ik zou , zei de mol en dat meen ik , heel graag eens 1 keer hollend mijn jas aan doen.Dus eerst een mouw, en dan tien passen verder de andere mouw, en ondertussen waait de jas zo half achter mij aan.......Ja, ja ,zei de egel.Maar,zei de mol en hij knikte somber , echt hollen kan ik niet. OP zijn hoogst een sukkeldrafje, dat is alles wat ik haal.En op een sukkeldrafje mijn jas aanschieten , dat kan niet, zei de mol .Dan vat ik liever nog kou.
    En zo peisden zij hardop aan de rand en toen het ging regenen sloften zij,langzaam zo snel als zij konden naar huis.
    Toen de egel later even naar buiten liep om na te denken , zag hij plotseling de mol voorbij hollen.Het was meer een sukkeldraf, het leek wel hollen, terwijl hij bovendien een jas aanschoot.
    Iets verderop viel de mol uitgeput om.Je bent helemaal buiten adem, zei de egel.Het is gelukt, hijgde de mol! Buiten adem, dat zou ik graag ook eens zijn, zei de egel en hij keek vol bewondering naar de mol , die met een half aangetrokken jas breeduit op zijn rug naar adem lag te snakken.
    Ingekort uit:Toon tellegem.

    En djuun , jou gaat het zeker lukken om echt hard te rennen later en voor nu in het genezingsproces, langzaam zo snel als je kan.
    Geniet van dit moment en de volgende............
    ...
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan me best voorstellen dat je alles tegelijk wilt.
    Maar zoals je zelf zegt heb je tijd genoeg.
    Even rustig aan anders kom je jezelf tegen.
    Alles komt goed hoor

    Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. gewoon beginnen met het eerste van alles, vandaag en morgen komt vanzelf en wordt weer vandaag, eigenlijk is het altijd vandaag en ALLES! Fantastisch toch lieve topper, de wereld ligt weer voor je open en aan je voeten... mooi hoor!

    enne weet je... ik rook vandaag 't voorjaar en dat is the best!!!
    liefs, knuffel, ook voor de anderen..
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Genieten van ALLES!!!!!! nu heb je weer tijd van leven, rustig aan!!

    Liefs lielie

    BeantwoordenVerwijderen