maandag 21 februari 2011

Modifast- maandag

2 maanden, zijn longen nummer 5 en 6 bij mij.
Dat zijn
9 weken
63 dagen
1512 uren
90720 minuten
5443200 seconden


5.443.200 seconden.
Vijf en een half miljoen seconden adem ik al heerlijke lucht.
Woow.


En toch lijkt het alsof het nog maar gisteren was.
Zo kort geleden, maar ook alweer zoveel gebeurd.


Ze zeggen dat je snel vergeet, hoe weinig lucht je eerst had.
Ik ben dat nog niet vergeten.
Elke dag als ik wakker word en ik draai me om, denk ik: WOOW, géén beademingsslang.
Elke dag als ik uit bed stap, voel ik: MEN, ik kan staan.
Elke dag als ik beneden kom en de rest goeie morgen zeg, weet ik: AAA, ik spreek zonder naar adem te snakken.


Ik weet nog, dat ik op het laatst zo verlangde naar
Staan.
Rechtop staan.

Ergens heengaan.
Op hoge hakken.


Welnu,
De hakken zijn er
En ze brengen mij overal.


Misschien vergeet ik het nooit, hoe het was.
De broncho’s en het stikken.

En misschien is dat helemaal zo slecht nog niet…



24 opmerkingen:

  1. HOOOOOOIIII Djuna !!!
    Meid wat LEUKE schoenen !! poepiechiqué ook,hahah...
    De kleur is ook geweldig,ik hoop dat je er kilometers op gaat maken.
    HEEEEELLL Veel kilometers met heerlijke lucht.

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetjemekreetje, mens wat ben ik toch blij voor je. vergeten moet je nooit; je geschiedenis maakt je persoonlijkheid en vormt je.
    De kracht die jij in je hebt maakt dat je alles kunt bereiken. Wat dat betreft heb jij een enorme voorsprong op bijna iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Djuna, je hebt het helemaal voor elkaar. Lucht, hoge hakken, lucht,een super leven,lucht,vriendinnen.
    Ik wens je een luchtige toekomst.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SUPERschoentjes! genieten maar:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whaaaauu , wat een leuke schoenen!
    Ik wens je vele fijne km. met heeeellll veeeellll lucht!!!
    Kind ik blijf me verbazen over jou,
    het is PAS: 9 weken
    63 dagen
    1512 uren
    90720 minuten
    5443200 seconden geleden en je hebt al zooooo ongelooflijk veel gedaan, je bent een WONDER!
    heel veel liefs van ons allemaal, Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Djuna.

    Heb je je auto al "uitgemest" haha???
    (is bijna een dagtaak....HIHI)

    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige schoentjes, je kan overal heen!
    Prachtig hoe je omgaat met "het leven"
    Jij kan het weten,je was 23 toen je het "kreeg"!
    TAKE CARE
    LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie schoenen joh :D geniet er van.
    liefs xx marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice shoes!
    Had alleen verwacht dat ze rood zouden zijn. ;-)
    Dat je er maar ontelbaar veel kilometers op maken mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geniet lieve meid van je nieuwe leven met lucht :-)

    liefs
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En wat een verschil met 9 weken geleden zeg!! Ik word zo vrolijk van je blogs :)
    Echt mooie schoenen, ik kan eigenlijk ook wel zo'n hak gebruiken haha.
    Slaap lekker, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt vergeten zal wel niet nee, en dat zorgt dat je nooit zomaar zal leven.
    Je zal altijd de noodzaak zien om écht te leven, niks voor lief te nemen. En dat is helemaal prima =D
    Ik hoop dat desondanks de maanden jaren worden... Vele seasons of love: http://www.youtube.com/watch?v=FmfzqpJsgRY
    liefs, bente

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk feitje: de vrouwelijke solo in het filmpje... mede-CFpatiente!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hei die Hei,

    Deed me denken aan Nancy Sinatra. Gezocht en LOL,LOL!! Dat was onze tijd, die van de Musketiers....nou ja, ik ben wel de oudste. Misschien dat Anne&Ria dit net niet echt bewust hebben meegemaakt.

    http://www.youtube.com/watch?v=yRkovnss7sg&feature=fvw

    En dan te bedenken dat ik dat vroeger LEUK vond....Well, times they are a Changing, (uit de kast gehaald door o.a. Phil Collins, die staat nu bij m'n clips en is weer een kanjer!)

    Hei Djuna, The Times They Are A-Changing, soms zelfs fundamenteel binnen 5443200 seconden.

    Kuzzz, enjoy the evening en trusten,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Djuna,

    Vergeten nooit. Het afzien vervaagt, de glimlach van de lieve zusters en de TransplantMan en de vele Volgers blijven.
    En jij gaat met al je gedachten, vele en vele avonturen op je (rode?) hakjes maken.

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kind wat een gave schoenen !!

    (en de rest ook - natuurlijk - 'Mooi he, alles', zou Loesje zeggen!)

    liefs van ver!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige schoenen, maar vooral: wat een geweldig leven! Als iemand een groot voorbeeld voor me is, ben jij dat wel! Hoe je zo positief met alles omgaat, is echt heel knap.
    Lief dat je op mijn blog reageerde. Ik volg je al een hele tijd, maar dan onder mijn echte naam. Mara is namelijk een pseudoniem.
    Jouw schrijfstijl kan ik niet evenaren, maar gelukkig hoeft dat ook niet.

    Geniet weer van een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Miss Piggy
    Wat ben toch een lief,blij,creatief,tevreden, eerlijk, spontaan en heerlijk gek mens.
    Je maakt me iedere dag weer blij.
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O ja, hoe is de situatie m.b.t. de Katje versnapering??
    Love again Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Djuna
    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    Wat ben jij een ondernemende tante, de tijd gaat snel maar gelukkig heb jij nu lekker veel tijd.
    Geniet, maak plezier en maak je vriendinnen niet te moe hè.
    groetjes familie mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi!!
    Ook de schoenen.
    Maar waar dan die Modifast in past,
    dat snap ik dan weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Praten zonder te snakken naar adem, dan denk ik aan de litanie van de bread and the knife, die je zei vlak voor je operatie en nu, voluit,ronduit, flapuit praten!
    Deze schoenen zijn mooi, goede hoogte ook, de rode pumps komen nog wel of de mary poppins laarsjes, had ze die wel aan?
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Djunaa!!!

    Haha; ik kom er nu achter dat reacties hier achter te laten zijn.
    Enerzijds is mijn bewondering voor jouw avonturen daar de rooskleurige schuld van; ik ga op in je mooie woorden als druppel in een spons, leef mee zoals een dokter zich bekomert om zijn patiënt. Mijn wangen ademen een glimlach als ik het levende bewijs zie van passionele menselijkheid waarmee je alle dagen dankbaar bent! Je proeft letterlijk de vruchten van de geneeskunde en bent je bewust van hun sappigheid! Als geen ander weet jij hoe ongelofelijk mooi het is je cellen O2 te cadeau te geven, na het glorieus te hebben geinhaleerd via je flapperende neusvleugels. Als iedereen datzelfde dankbare vermogen had, als jij bezit, zal de wereld er mooier uitzien! Ik heb respect voor je " joie de vivre" en je pure doorzettingskracht!
    Anderzijds(om er even op terug te komen) heb ik moeite dingen achter te laten. Vooral als die dingen woorden heten. Woorden zijn machtig en bestempelen onschuldige geesten.
    Mij doet het in ieder geval deugd, je blog te volgen, jou te kennen en nu ook te kunnen reageren!!!
    Je bent een inspiratiebron:),,

    Fijne avond!

    Mikee

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WAAAAAAA wat een schoene :O
    beautifull girllie
    xx!

    BeantwoordenVerwijderen