woensdag 23 februari 2011

Wijze woensdag

Wijze woensdag.
Dat wil zeggen: Transplantoverleg in Ziekenhuisland!
En hoewel ik niet meer een fysiek plekje op de longafdeling heb,
Blijft het natuurlijk een wet in Ziekenhuisland:


Heb je al een aantal longen versleten,
Dan zullen de doc’s je bij het overleg niet snel vergeten…


Zo kwam het dat ik werd gebeld met de heugelijke mededeling dat zowel de V.fend en de V.algancilovir mochten stoppen!

Woooohaaaaaa!!!


Voor het gemak ga ik even vergeten te zeggen dat de reden dat die medicijnen stoppen,
Niet zo’n beste was.


De leverfuncties zijn een beetje naar z’n grootje.
Whoopsie…


En het is zo gek, want sinds de Transplant hebben zowel de nieren als de lever een beetje moeilijk gedaan.
Om nog te zwijgen over mijn maag natuurlijk…

En toch…
Ik weet heus wel dat het een serieus iets is, maar…

ZOLANG DE LONGEN ZO LEKKER STRAK DOORGAAN HEB IK NIKS TE KLAGEN!
Zo voelt dat.

En man!
Die longen gaan gewoon als een speer!


Vandaag weer gefysio-d en records gebroken!
Voor de insiders:
10 minuten fietsen op 25 watt, met steeds om de 2 minuten een ‘bergje’ van 1 minuut op 50 watt!

10 minuten lopen op 3,5 km/ uur en op de presslegg kan ik nu 3 x 10 setjes van 30 kg wegduwen.

Halloooowww….
Dat is toch wel reden om heel, heel dankbaar te zijn.
Ja.

12 opmerkingen:

  1. Ja joh ,dat hele lijf staat op zijn kop natuurlijk met zoveel medicijnen,maar de lever kan zich heel goed herstellen weet ik!!En van dat lopen /fietsen cijfertjes gedoe tja daar begrijp ik als leek natuurlijk geen biet van ,maar het is in elk geval goed zo te lezen .Dus het gaat helemaal goed en dat is goed te lezen.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad jouw hele binnenkant heeft het serieus te verduren gehad toen die vrachtwagen
    over je heen reed ...
    Komt wel weer goed.....wat ben je toch positief
    altijd! ik zat hier daarstraks weer te zuchten dat het regende (sneeuwde) en ik het koud vond
    buiten en dan las ik jouw logje....Werd er gelijk
    verlegen van bloos bloos...
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoop dat het weer allemaal een beetje tot zichzelf komt, maar de longen presteren het maar. Wat fijn toch allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig dat je toch zingt in de regen, maar positieve mensen halen meer uit het leven dan negatievelingen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super meis!!! Oke, die lever zeurt dan even, maar voor de rest: helemaal fantastisch allemaal! Fsyio gaat als een speer joh!! Ga zo door meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee topsporter,
    Goed bezig zo bij de fysio!!
    Balen van de lever..maar zoals al eerder is gebleken: alles komt goed!!
    Heb je vandaag weer heerlijk genoten van een lekker bad?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Djuna.

    Je gaat op dit moment sneller dan ik,haha.
    Ik ben bij dezelfde fysio, bij M!!!!Je hoort mij niet klagen hoor,grinnik, grinnik...

    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haloooooooooooow
    Klagen JIJ????Maar alleeee??
    Lucht tilt jou over alles heen!
    Fysio records breken..
    Dankbaar zijn, dat ben jij!!
    Andere organen mogen niet falen!
    Step by step MOET alles weer mee!
    See you soon
    Take care
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hei die Hei!!

    Singing in the Rain, het zijn geen bakstenen, het is geen moesson, en je zingt. Die regen stopt vast binnenkort! De Docs houden je goed in de gaten, dus geniet maar lekker van wat je kunt en de lucht!

    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Djuna,

    't Vraagt idd wat tijd tot alles daar weer in z'n plooi valt.
    We hopen dat het snel in orde komt.

    Liefs Steve en Ann

    En wat betreft je fysio-resultaten: we are impressed

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Djuun,

    Heb ik ook gehad, maar om een andere reden. De witte bloedlichaampes waren een beetje verdwenen. Maar ... de slimme tranplant mannen en vrouwen stellen ons gewoon gerust. "Komt wel goed schatje" ;-) Oeps, die komt uit een reclame op tv.
    En een paar weken later hebben onze super lichamen en longen het probleem weer opgelost.
    Makkelijk hé. Nu alleen de wereld vrede nog ff oplossen.

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja zeg, fietsen op die sterkte is goeoeoeoed.
    Nu de longen het super goed doen , moest je ook blazen?, moeten je andere organen ook nog in het team komen met jouw als teamleider gaat datlukken met een beetje hulp. Afbouwen van medicijnen is al een goed teken.Steeds meer zelf.Leve de docs van djuna!!!!!!!!
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen