zondag 13 februari 2011

Zachte zondag

In onze buurtsuper kwam ik vandaag (jup op zondag inderdaad!) een oud klasgenootje van de middelbare school tegen.


En dat is zo raar!

Heel leuk om haar te zien,
En ook zo…
Raar.


'Hoe gaat het met jóu!!!'
'Wat doe je nu joh!'

'Goh!'


En ik weet dan eigenlijk helemaal niet wat ik moet zeggen.
Gaat super!

Maar wat ik nu dóe…

‘Revalideren?’.

'Waarvan dan?'


En dan wordt het toch wel moeilijker.
Want hoewel ik zelfs aan het lieve kassameisje nog mijn ‘longen nummer 5 en 6’- transplantverhaal zou willen vertellen…

Het. Is. Nogal. Een. Verhaal.
Om zomaar tussen de tomaten en de paprika’s te bespreken.
Zeker als de persoon die het vraagt, totaaaaaaaaal geen idee heeft van wat er is Gebeurd.


En toen besefte ik;
Voor MIJ is de wereld veranderd.
Voor mij is alles mooi en goed en duidelijk nu.

Ik voel mij alsof ik over water loop,
Alsof iedereen kan zien dat er iets aan mij anders is, in positieve zin dan.

Maar dat is niet.
Het zit alleen in mij.

Wat de rest van de mensheid betreft, ben ik compleet normaal en sta ik ook gewoon mijn bananen te wegen.


HOE
COOL
IS
DAT


Geen rolstoel mee, geen zuusrstofbrilletje… NIKS!

Gewoon een meisje in de winkel dat groente koopt.

19 opmerkingen:

  1. Whaaaa, je bent bijna saai aan het worden! Haha niet voor mij hoor, voor mij ben je en blijf je heeeeel speciaal!!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou je best tegen willen komen in de buurtsuper, en dan zou je mij alles mogen vertellen, echt alles. Ik word zo blij van jou levensgenieterskunsten, ongelooflijk wat jij allemaal hebt meegemaakt!
    Kon ze het niet aan je zien dan? Volgens mij moet er gewoon iets van een auraatje om jou heen hangen ofzo.
    Een blijdschaps-want-ik-heb-nieuwe-longen-auraatje..
    Fijne week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een speciaaltje, zelfs op zondag in de "buurtsuper" LOL

    Grts Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hiiii, tsjah zo zie je maar weer wat je zomaar tussen het groente en fruit tegenkomt ;)
    Awesome zonder rolstoel! Dikke trots!

    Kuskus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hei Djun,

    Ik kan niet écht weten hoe je je voelde, ik kan het me slechts voorstellen, indenken, me proberen te verplaatsen. Maar ik zit wel met een big smile, want 't is echt zo cool dat je weer bij de 'gewone' mensen hoort!! Zomaar naar de buurtsuper en een praatje. En wat je doet op dit moment, ik denk dat je een klein laboratorium runt...

    Kuzzz met knipoog,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supercool!!! EN weer heerlijk onder woorden gebracht...

    Ktje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En hoe heerlijk kan 'gewoon' zijn? Jíj weet het en vandaag bewees het maar weer eens :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu Djuun,

    Gewoon normaal zal je nooit worden:-)
    Begrijp het hoor, je bent geen buitenbeentje meer met je slangetje in of onder je neus.
    Niemand ziet wat aan je, terwijl je het wilt uit gillen "Guess who's back?"

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dus dan zeg je: "Heb je even?" ;).

    Maar wel super cool!! :D

    Dat er maar nog vaak van dit soort momenten voorbij gaan komen

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uiterlijk ben jij het meisje dat bananen weegt... en dat is prima.
    Feitelijk ben je een "wonder", positief, mooi, goed, dapper, ...en nog zoveel meeeeer.
    Als het effe kan: "blijf altijd op water lopen".
    Take care.
    Love you.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha! Dat klinkt zoals ik mij voelde toen ik nèt wist dat ik zwanger was. Alsof het op je voorhoofd staat geschreven. Maar dat is natuurlijk niet zo, hoewel de Hele Wereld Anders Is.

    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihi gaaf gevoel is dat he! Dat heb ik ook nog steeds, ZO vaak:D Gewoon echt Normaal. Lekker Niks Aan Te Zien.

    Maar het is idd wel vaak dat je denkt: gunst ja moet ik het nou helemaal gaan vertellen:P *Heb je even?*

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk om weer gewoon en normaal te zijn, maar je blijft toch een beetje bijzonder....leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi verhaal! Wat zal dat fijn zijn om "gewoon" te zijn!Geniet ervan maar blijf vooral lekker af en toe "gewoonweg speciaal"

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. James Taylor zong het: walking on cloud nine today, happiness is finally mine today...
    En dat op een doordeweekse zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als 1 van je volgers je in de buurtsuper ziet lopen dan rennen ze gillend naar je toe hoor, whaaaaa, het is MissPiggy!!!!!!!
    Nou ja ietwat overdreven, maar ik zou het hartstikke bijzonder vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauwie, volgens mij komt die kippenvel niet omdat het zo frisjes is op mijn kamertje... Wat mooi om te lezen! Geniet er lekker van, en ga vooral door met op inmiddels onopvallende wijze (soort van ;)) dingen (her-)ontdekken!
    Liefs, Bente

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En zo is het leven weer 'gewoon', hoewel, er is natuurlijk niets gewoons aan! Maar het is toch bijna een compliment om gewoon even helemaal niet zichtbaar patiënt te zijn!??! Wel een wow-moment, ja, dacht ik.
    Djuna, ik lees nog steeds mee hoor, ik geniet met je mee, met je hervonden leven en vrijheid, wat een prachtgeschenk!
    Groetjes,
    Nande

    (PS: al eens gedacht je weblog als dagboek te publiceren??? een gegarandeerde bestseller, zeg ik!)

    BeantwoordenVerwijderen