maandag 7 maart 2011

Mooi is dat- maandag

Weet je wat ik nog nooit heb gehad?

Sepsis.


Nog nooit.


Tot nu dus.

Het is een bloedvergiftiging die voor de Koorts zorgt.


En dat, mijn besten,
Heeft een aantal gevolgen voor mij.


Om te beginnen val ik om de haverklap flauw (vraag me niet waarom, maar het hoort er blijkbaar soms bij).
Ja, inderdaad *kabam, op de grond hahaha!
Whoops.


En dan word je weer wakker met allemaal Zonnige Zusters en dienstdoende dokters en jaja, ook Transplantman JR aan je bed.


Die dat op zijn beurt, niet zo tof vond.

En natuurlijk had hij een oplossing!

BEDRUST.

Klinkt leuk hè, een beetje de hele dag lanterfanten in je bedje en lekker uitzieken.
Uhuh.

In Ziekenhuisland betekent Bedrust; Je. Mag. Niet. Uit. Je. Bed.
Niet opstaan.


Hahahahahaha ik weet niet of je je kan voorstellen welke activiteiten een mens zoal niet in z’n bed doet…
Jup.

Dus daar was ik het niet helemaal mee eens, hahahaa.
(ik won, overigens: als ik ‘iets wil doen’ komt een Zonnige Zuster mij bijstaan, was het beste wat ik eruit kon slepen…)


Maar goed.
Ik krijg nog wat extra V.ancomicyne door mijn ordinaire *hoor de snob* perifere infuus (want de PICC-lijn moest eruit) en dat zal the trick wel gaan doen neem ik aan!


Gelukkig kwam MissPerson Grey's Anatomy kijken, that made my day!

26 opmerkingen:

  1. Naja sepsis..... wie verzint dat???
    Nou meiske hopelijk vlug weer beter.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AU AU, hopelijk heb je je niet bezeerd met dat flauwvallen?!? Wel knap dat je nog iets hebt kunnen krijgen wat je nog nooit gehad hebt!
    Heel veel beterschap hoor en heel snel weer naar huis!!
    Fijn dat Greys weer begonnen is hè!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He verdories!! Moeten je vrienden je alsnog in Hospital op komen zoeken. Hoop dat de bloedvergiftiging gauw vergiftigt en weer leuke dingen kunt doen outside the hospital!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sepsis, kende ik niet, maarja, weer wat geleerd. Snel weg met die ongein!!
    Liefs Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg zeg effe tegen die sepsis ..dat het nu wel genoeg is zo !!!....tjonge.......heb je geen blauwe plekken?? wat een ellende voor je.......liefs sterkte van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He gatver!:S Maar weten ze nou wat je eerst had, voor die sepsis? OF heb je die thuis gekregen? Hopelijk gaat het snel voorbij!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hee daar, flauwvallen ? niet iets alleen kunnen doen ? leve de zonnige zusters dan!
    Hoe kom je hier weer vanaf?
    Moeilijk om in je bed te blijven lijkt me.
    Hoe was het ook alweer, films kijken , misschien heb je nog een nuttig lastig klusje voor jezelf,
    maar weet niet hoe helder je bent in deze conditie,mm flauwvallend. Maar niet teveel van jezelf vragen, ze weten vast niet hoe lang dit duurt want wie krijgt dit nu, nou djuun,dat de medicijnen goed werken en je weer snel op de been bent en blijft.Rechtop.
    Heel veel liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He bah wat naar weer allemaal. Bloedvergifteging wie heeft het verzonnen. Wat een sepsis. Maar wel erg dat je nu niet zomaar even je bed uit kan. Hoop dat je gauw weer hersteld en de draad weer op kunt pakken. Sterkte! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee he Djuna,

    Dit is niet echt de bedoeling. Klinkt niet tof, blijf jij maar lekker in je bedje.

    Sterkte en knap snel op hoor!

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sepsis!! Help!! Gelukkig was je er snel bij.

    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Lord je maakt het wel mee hè?!
    Bedoel je dat die sepsis door de PICC komt of dat hij met de V.ancomicyne bestreden gaat worden?
    Anyway: goed om te lezen dat er een diagnose is en een behandelplan!

    Los van dat alles is sepsis wel een prachtig woord waar je mee kunt aanklooien.
    Want men moet niet sceptisch doen over sepsis.
    Net zoals een tank septisch is en niet sceptisch.
    Laat staan een sceptische sepsis in een septische tank!

    Nou, dat dus. ;-)

    Denken de dames en heren geleerden dat je zo, pak 'em beet, rond de twintigste weer op de been bent?
    Ik en namelijk ZWAAR in training...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. arme jij!
    Wat moet je toch allemaal meemaken.
    En dat terwijl het zo goed ging.
    Ik leef met je mee hoor.
    Dat is dan het minste wat ik kan doen he.
    doe ik..
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Miss Person07-03-11 23:13

    Was weer gezelliggggggg!!!! ;) hahahaha.

    xxx

    P.s. Mijn raampje kon mooi gesloten blijven. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hou jij je maar veilig in je bedje en een snelle beterschap.
    Liefs - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sepsis had je flink te pakken!!!!
    Oplossing:BEDRUST!!!!
    Wie verzint zo iets om :YOU OF ALL PEOPLE TOT RUST TE DWINGEN !!!!!!!!!
    Mo Vent Mo Vent toch...........
    TAKE CARE
    LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He Djun!
    Erg balen dat dit je niet bespaart kon blijven, je zou denken dat je al wel genoeg hebt gehad!
    Laat de ab maar snel zn werk gaan doen!
    Heb sponsorgeld overgemaakt :)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jakkie en voor ze dat weten ben je dan een paar dagen verder he!! pfff ik heb dat echt 5 keer in me pac gehad, en dan moet die er dus ook uit ieeeee!!!!
    hopelijk knap je nu snel op!!

    liefs lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is inderdaad altijd het eerste wat ze doen: oh, heb je koorts, huppetee je picc-lijn eruit. Balen is dat! Maar het is natuurlijk veel meer balen dat je nu sepsis hebt. Moest lachen om Irene want ik bedacht ook meteen 'wat sceptisch die sepsis...' geniet nog even van je bedrust, want als je er straks weer uitspringt, is er weer zoveeeeeel leuks te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Misschien ook maar goed dat jij in bed blijft als je om de haverklap flauwvalt zeg: dan maak je hopelijk niet zo'n smakkerd. Maar wat een pech meis!! Hoe heb je die sepsis opgelopen dan? Of weten de docs dat niet? Ben wel blij dat je uiteindelijk toch geluisterd hebt naar de docs: tis blijkbaar geen verkoudheid...Ga maar alvast weer een lijstje maken met wat je allemaal wil doen als je weer uit bed mag: binnenkort is het weer zover meis, want jij gaat vast heel snel beter worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. He joh balen! Nee ik zie je ook nog geen bedrust houden, maar ja dokter regels rules he?! Sterkte dan hoor. Ben wel blij dat ze weten wat het is, dan kunnen ze het goed (en hopelijk) snel verhelpen ;-)

    Beterschap lieve Djuna
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tjonge, jij houdt niet van half werk..
    Nu ook even net zo rigoreus zijn in het weer beter worden, ok?

    Sterkte meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeps wel goed luisteren hoor naar je dokters!!!!
    ANDERS KOMEN ALLLLLEEE VOLGERS JE IN BED GOOIEN!!!!zo en nu blijven liggen...
    hihi sterkte ermee..
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Djunnnn,
    Meid sepsis !!!! daarover even dit,hier moet je absoluut niet te licht over denken hoor !!!!! echt niet !!!!
    Mijn schoonzus heeft het vorige zomer gehad en net op tijd erbij...pfff.
    Het is een soort bacterie ook vaak ziekenhuisbacterie genoemd vaak krijg je dit door onderandere verkoudheid enzenz..
    Meestal krijg je ook allemaal piepkleine rode vlekjes overal.
    als je het eenmaal hebt gehad krijg je het ook niet weer.
    Vraag het maar eens.
    Dus...HEEL GOED UITRUSTEN NU.
    Sterkte meis.

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oeps. Wat dacht je: Ik moet alles een keer meegemaakt hebben, straks zet ik nooit meer een stap in het zkh? ;)
    Van sepsis kan je toch ook in shock raken? Dat zie ik tenminste altijd bij House/ER/GA *you name it* :P

    Wel balen, hopelijk is het snel weg! En voel jij je dus ook snel beter. Natuurlijk het liefst vóór de 20e... Ofzo

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Djuun wat nu weer, je laat je toch niet te lang kooien daar. Word tijd dat je de straat weer op gaat, want het ging zo lekker als ik je berichten mocht geloven. Vooral nu het weertje zo veelbelovend is.

    Sterkte he, en snel weer knalluuh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hellumpie op en gordeltje om als je op het potje gaat Djuun!

    XXX

    Kim

    BeantwoordenVerwijderen