woensdag 23 maart 2011

Wijze woensdag #2!

Ik mocht voor 'Echo Bovenarm'.
Jaja, je hoort het goed; Echo Bovenarm. Dat bestaat.
En het dient als doel om te zien of er geen ‘focus’ in de vaten bestaat of een trombose.



Ken je Kuifje?

Awel, mijn arts-assistent radiologie was een uit Belgie afkomstige Kuifje- evenknie. En nee, dat zeg ik niet vanwege een raar idee dat zou bestaan dat elke Belg lijkt op Kuifje of Urbanus, ik ben zelf ook van de andere kant van de grens hahaha. Dus.

Dat zeg ik, omdat hij echt een dr. Kuifje was.
Het uiterlijk, de houding, maar helaas niet de ‘accuratesse’.
Dat maakte dat toch wel mijn hele arm zo’n 5 keer van boven naar beneden ge-echo-d werd om de arterie en de vene goed te kunnen checken.

En ik kan je vertellen, zelfs zo met mijn leken-oog; zo’n rood kloppend bolletje, dat is meestal een teken dat de arterie het doet.
En laat die blauwe die niet klopt, dan toch wel de Vena Jugularis zijn zeker! Waauw.



‘Wilt u euhm… zou u euhm… misschien kunt u…’.

Ja? Wat wil, zou en kan ik? Een rondje dansen, een saltootje maken; just say the words... (Ik weet het, echt sorry, ik was nog in een ietwat mindere stemming in verband met dat detail van niet- naar- huis- gaan- en- de- zon- schijnt- en- ik- zit- hier- in- zo’n- donker- kamertje- waar- nog- niet- eens- 1 zonnestraal- langskomt- met- een- gozer- die- OP KUIFJE LIJKT!)


‘Misschien zou u euhm, euhm, u bloeske efkes kunnen euhm, uitdoen…'.


‘Want ik heb zo’n schrik dat ik ga ‘smossen’ op u kleed!’.


Amai, als een doc schrik heeft dat –em gaat smossen… naaaa dan weet je het wel hè!


Maar er was dus niks te zien.
Het klopte allemaal zoals het moest.
Fijn hè.
Weten we dat ook weer.


Wel nog leuk nieuws van het V.anco- front: we gaan proberen het te VERNEVELEN.
Waauw hè.
Er zijn geen studies over, ‘maar het is wel eens gedaan in Amerika’.
Hahaha. Ik blij. En mijn maag ook.
Want ik werd goed ziek van dat spul.

15 opmerkingen:

  1. Hahaha Djuna wat schrijf en ben je toch grappig ondanks je tegenslag blijf je de zon zien.
    Chapeau!!!

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier iemand uit Kuifjesland :)
    Je blijft er inderdaad altijd het grappige in
    zoeken hoe moeilijk je situatie ook is...
    Ik bewonder je echt!
    liefs uit Belgenland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaikes.. Wat een dagje weer!
    Nu maar hopen dat het vernevelen gaat lukken! Zou super tof zijn!

    En voor de zon idd.. Jij ligt idd aan de verkeerde kant.. Hier schijnt het zonnetje volop..Nu niet meer natuurlijk! :P

    Slaap lekker voor straks!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ps; Ik lees net je reactie op mijn blog..;)

    Maar het was dr. H zn idee over die port a cath. Hij wil de picc lijn niet omdat je dan dat bloedvat beschadigd en niet meer kunt gebruiken..
    Tot nu toe zit mn infuus prima en doet ie geen pijn ofzo..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Djuna, je schrijft echt heerlijk! Hartelijk gelachen om je stukje!

    Hopelijk slaat het vernevelen snel aan en kun je alsnog met een beetje vertraging gaan genieten van de zon!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hei die Djuna,

    Zeg, als een dokter vraagt om je bloesje uit te trekken omdat hij bang is erop te morsen, dan, dan moet je volgens mij gaan uitkijken... ;).
    Fijn van dat vernevelen, enne, als dat wel eens in Amerika gedaan is, nou, wat kan je dan nog gebeuren??? :)

    TrustenKuzzz
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, en je kreeg door die Belg niet spontaan vakantiegevoel? ;)
    Wel balen zeg. En vernevelen, het klinkt wel logisch, want tja, het moet toch richting je longen... Maar zit de bacterie (stom beest) niet meer in je bloed intussen?
    Sterkte meis! Hopelijk nog maar even in ziekenhuisland...
    liefs, bente

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *ligt in een deuk om de leuke schrijfstijl van Djuna*.

    Wat fijn dat ze een creatieve oplossing gaan proberen om de boel te vernevelen: hopelijk gaat het werken op die manier. En ook fijn dat alles oké was met de echo van je bovenarm: toch weer een geruststelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He Djuna, ging even mijn PC uitzetten en kon het niet laten even te kijken. Nu zit ik me tranen te lachen om je blogje.
    Hoop dat het vernevelen kan, doorgaat, helpt
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Djuun,

    Je vrolijkt me helemaal op. :-)
    Slaap zacht, en vernevel ze.

    *hihi* Heb ik ook gehad, echo bovenarm ivm middlijn plaatsen. Had de anetheasist (of zoiets) zo goed uitgelegd, zei toen "nu kan ik het zelf ook". En ja hoor, maandje later moest er een nieuwe in (bacterie, je kent het wel). Komt ie weer langs, en zie die "Ga je gang maar!". Tja, had ik toch wat details gemist. ha ha

    x Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Whoehoe de aterie en vene zijn weer door de APK :P

    Hopelijk helpt het vernevelen voldoende! En blijft je maag een nieuwe oraaaaaleee kuur bespaard.

    xx Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Whahaha, toch wel leuk dat ze je daar zo goed weten te vermaken met al die rare onderzoeken. Is dat een soort therapie op zo? Hoe houden we Djuna bezig zodat ze niet stiekum richting uitgang rent.
    Als je straks uit het ziekenhuis ontslagen wordt kan je zelf wel longarts worden, ervaring genoeg.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai,

    Lang leve de vernevelaars, soms toch beter als de infuuslijn... Hopelijk slaat het ook aan en dat zou natuurlijk heel fijn voor je maagje zijn.
    Dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Damn wat een goede versiertruuk, thanks. Ga ik ook een keer proberen. Amai da bloeske, als ik ga smossen, uut dr met!
    Goed gaan Djuna!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeijoei, wat kunnen we doen voor jou in je kamertje en niet in de zon , volgens mij is de zon voor alle mensen op dit moment het beste medicijn en hoop ik dat je in een mooi bloeske toch ook de zon kan mee pikken.OP de stoep, uit de wind, frisse lucht,en een mooi drankje, waar je maag tegen kan en o wee, he, als dit te lang duurt kom ik je ontvoeren naar het park.
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen