woensdag 9 maart 2011

Wijze woensdag

Dr. Kelloggs (de nieuwe arts-assistent), tegen het meisje:
‘We gaan een nieuwe lijn plaatsen’

En

‘We gaan ook de PEG-sonde, die nu in je maag zit, verplaatsen naar je darm’.

‘Dag’.


Na.
Als je dat meisje op de kast wil hebben, moet je het zo aanpakken.


Als je het zo had gezegd:

‘Djuna, het is voor de M. Abscessus echt heel erg belangrijk dat we nog doorgaan met die kuur T.ygacil en ik weet dat je liever had gezien dat we ermee zouden stoppen, maar Djun,
Begrijp Je Dat Dit Het Beste Voor Je Is?’.


En

‘Djun. We maken ons zorgen over je voedingstoestand. Misschien moeten we overwegen om de sonde te verplaatsen naar de dunne darm, zodat als je maag weer zo gek doet, de voeding daar niet onder komt te lijden. Maar dat hoef je niet nu te beslissen hoor’.



Zeg maar, het verschil tussen mij iets opleggen, en tenminste doen alsof ik er zelf ook nog wat over te zeggen heb.

Dat is heel belangrijk voor mij.

Want euhm,
Ik heb geen zin in nieuwe dingetjes.
Ook al zijn ze maar klein.
Ik wil minder dingetjes.
Geen. Nieuwe. Dingetjes.


Dus kregen de nieuwe zaalarts en ik een klein euhm, ruzietje en heb ik heel het plan geweigerd.
Tot ik met de Transplantman heb gebabbeld.
Hahaha, ik begin altijd slecht met nieuwe dokters, hoe komt dat toch?

Het lijkt ook ergens wel aan mij te liggen…
Ik ben al zodra er een nieuwe doc binnenkomt, in staat van hoogste paraatheid.
Zegt ze ook maar 1 raar ding; ge-lijk afgeschreven.


Maar ik kom ook altijd weer erop terug.
Dat wel.


Dus het kan nog goed komen tussen ons.

Ware het niet…


DAT IK MORGEN MISSCHIEN NAAR HUIS MAG!

Misschien, want zij zei van wel ‘in principe’, maar een Transplantman heeft daar nog niet over geoordeeld.
Maar voor het weekend moet toch zeker lukken he!
(Geen temp boven de 38.5 vandaag en ik heb alweer wat gegeten (bouillon!!!) en de V.anco moet vanavond toch stoppen, dat geven ze maar 3 dagen).


JIPPIE!!!

WOOOOOOOOOOOOOHAAAAAAAAAAAAAAA!


Lieve Misslil'Sis hier!

OHHH en aan iedereen die mij kaartjes heeft gestuurd: HOE LIEF! SUPER THANKS! Echt cool!

9 opmerkingen:

  1. Groot gelijk, Djuna; Het is jóúw lijf en jij bent de baas!!
    En sommige dokters zijn de kunst van het communiceren niet zo machtig.
    Dusse.........blijf jij maar "eigenwijs' en baas over wat er met jou gebeurt.

    Ik duim voor je dat je weer met ontslag mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kellog's lieve Djun, da's toch van de cornflakes, granen, muesli en krenten in de pap? Verkeerde afdeling, meer met "dat" dan met zelfdenkende, meebeslissende mensen, vooral van de directe boodschappen, dat kan op sommige productielijnen...maar daar hebben ze dan ook nog nooit van Djuna Maes, alias Miss Piggy gehoord. dit zal haar waarschijnlijk niet meer gebeuren. We zijn ook op deze wereld om te leren nietwaar. Gelukkig kwam jij nog even op haar pad. Morgen nog maar even blijven om het helemaal goed te maken?? Dacht ik niet.

    Dr. kellogs snapt het nu vast wel. Een slimme arts die het waarschijnlijk wel goed met je voorhad, het is le ton qui fait la musique... even zoeken..maar dan is de toon goed.

    Lieverd, voor straks, lekker slapen en morgen weer een beetje gezonder op. Met een nieuwe picc lijn. sonde op een andere plek, alles om het sneller beter te maken!

    Knuffel,
    Ria

    Lieve Djun, sepsis, scepsis..
    hoop dat het snel weer goed met je gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan nog erger: u mag daar blijven liggen en u mag een nieuwe lijn.
    Heel goed dat je verse doctoren traint in normale omgang
    groet van Florijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hei die Hei,

    Helemaal gelijk hoor. Je bent van niemand, behalve van jezelf! Thuis is gelukkig weer in zicht, dat zal je goed doen. Misschien, met die nieuwe Peg, lukt het je dan zelfs om de 20ste erbij te zijn. Al dan niet lopend. Zou mooi zijn.
    En om alvast in de stemming te komen, een BuitenVerhaal

    De Jager-Buum had gister besloten om zijn rijtje lokkraaien uit te zetten waardoor hij vanochtend bij dag en dauw in z'n hutje kon gaan zitten. In de veronderstelling dat kraaien 's ochtends minder uitgeslapen zijn dan later op de dag. Ook heeft hij z'n effen donkergroene muts verwisseld voor een gerande schutkleurige hoed. Helaas....zelfs ik zag op grote afstand dat hoedje boven het hutje uitkomen. Maarrrr...hij had geluk en een paar niet uitgeslapen kraaien pech. En zodra er een kraai was geschoten rende de Buum-die-nooit-rent om de vogel weg te halen. Want ja, een gewaarschuwde vogel....vliegt over.

    Kuzzzz, trusten en liefs,
    Jo
    PS, Zweden staat op de site.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, vreselijk. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb ooit eens in therapie gezeten (ja,ja, we kunnen neit allemaal zo goed bij ons hoofd zijn als jij, haha) Daar kwam een nieuwe psychiater die voor ze zich voorstelde een casetterecorder op tafel zette en begon met opnemen!!!! DUH!!! Ze heeft dat bandje NIET kunnen gebruiken dus. haha!
    ALs je kwetsbaar en afhankelijk bent,(sorry) moet iederen HEEEEEEEL zorgvuldig met je omgaan. JIJ bent de BAAS!!! GO GIRL!
    Hopelijk morgen je vlaggetjes inpakken en naar huis!!!!!! Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super alert en goed assertief lijkt me een prima houding als je lichaamsbalans een zeer kostbaar goed is. De arts die dat niet snapt, moet een ander vak gaan doen. Automonteur of zo.

    Wat denk je, gaat Dr. Kellogs het begrijpen?
    Morgen weer een dag! Lekker slapen, meis. En blijven ademhalen. Ik wil de 20e dat bedrag kunnen storten speciaal voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah ja dat herken ik ja!! Pakken ze ook niet handig aan. Hopelijk mag je morgen naar huis!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groot gelijk dat je zo'n type op haar plaats zet.
    "We" geen helemaal niks op die manier!

    TOF dat je misschien naar huis mag.
    Alleen uh, sturen ze ook dingen/ post door naar mensen die het ziekenhuis alweer verlaten hebben?
    I hope so...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha Djuna!
    Ik weet p.r.e.c.i.e.s welke doc jij bedoeld..
    Hint: Staat ze de hele boodschap met haar handen in elkaar voor het lichaam?
    Want die heb ik ook binnen no-time mijn kamer uitgebonjoerddd! "We gaan beginnen met antibiotica' Joh vreemd? Had gehoopt dat ik dit keer wat anders kreeg.. grrrr!
    Maargoed, met een beetje geluk ben je daar morgen weer vanaf!

    Xx Suus

    BeantwoordenVerwijderen