woensdag 16 maart 2011

Wijze woensdag

Another day at the office…


Met om te beginnen: GOED NIEUWS!
De drain is er daarnet weer uitgehaald!

MEN wat fijn is dat!

Hij was toch goed voor een slordige halve liter vocht dat nu van achter mijn long vandaan is. Dus dat zal wel gaan helpen.


Op dit moment euhm, heerst er nog algehele belabberdheid zeg maar, hahaha.
En mijn maag, ja die lijkt er nu echt de brui aan te hebben gegeven.
Geen sondevoeling wil –ie, niks.
Hahaha en dat helpt niet zo heel erg mee aan mijn ‘fysieke en mentale welbevinden’, zeg maar.
Ze gaan dat nog verder onderzoeken.
Morgen echo van de lever want die waardes zijn ook weer down the sink.

Hahahaa, je hoort het, oud en vertrouwd terug in Ziekenhuisland!
Van álles te onderzoeken, van alles te vinden…


Maar er zijn natuurlijk wel veel verschillen met ‘destijds’…

Toen de Transplantman vanmiddag en passant vertelde dat ik ook nog een randpneu (zijnde een stukje long dat ingeklapt is, maar niet de hele long) aan de rechter kant had, was ik verbaasd.

Ik heb het niet benauwd.

Terwijl op dit moment die rechterlong er niet bepaald goed voorstaat. Ontsteking, vocht, deels ingeklapt…


HA! Dat had 3 maanden geleden niet moeten gebeuren!
Nu voel ik wel de pijn, dat is naar. Maar niet de benauwdheid.


En dat is steeds goed om te beseffen:

Ik
Kan
Ademen.


Zelfs met een beetje problemen in de longen, dan lukt het alsnog!
Daar ben ik zo zo zo zo dankbaar voor.


En zeker als nu die drain er weer uit is,
Ziet de wereld er ineens een stuk zonniger uit!




Goeie Longen.
Goeie avond!

26 opmerkingen:

  1. Meid, goed nieuws naar de omstandigheden...maar leuk blijft het niet. Ik wens je heeeeeel veeeel good luck! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig!! goeie longen maar nog geen gourmet begrijp ik dus......

    dikke kus van beneden xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Djuuuun
    OK een beetje goed nieuws maar ach jee wat een toestanden allemaal nu weer zeg !! bahhh..
    En je moet toch ook wel voeding hebben meis !! hoe moet dat nu verder ??
    Sterkte !!!!

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Dunja

    Fijn dat de drain eruit is, dat lucht zeker op
    nu de rest nog ...

    Sterkte meid,
    we duimen voor je.

    Veel liefs van Maurice,
    Anita,* en June Ronckers

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En 'plop' terug in ziekenhuisstand.. blerk..
    Ik hoop dat
    - het maagje weer gaat doen waar 'ie toch écht voor is
    - er niet al te veel 'interessants' meer wordt gevonden
    - je opknapt zodat je weer naar huis kan
    - je nog vele fijne happen lucht zónder pijn kan gaan nemen

    en dat het allemaal maar effe een beetje snel mag gaan, ja?!
    ;-)

    Hang in there!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap Meis, we blijven positief!

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Djuna!

    Wat fijn dat de drain eruit is uit! Zal wel een hele opluchting zijn.
    Maar dat met je maag.. Das wel heel vervelend zeg..Hopelijk dat dat snel beter gaat! :)

    Ben je er zondag toch wel bij? :O Of is dat nog niet zeker? Ik hoop het wel voor je meid!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij kan ADEMEN EN WEET WAT DAT BETEKENT!!!
    Nu R long, maag en lever bijtrekken.......
    Stap voor stap komt het stilaan goed.
    Hebben het volste vertrouwen in jou!!!!!!
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee Djuna,
    Na mn reactie bij Ilse nu ook hier maar weer eens reageren.
    Fijn dat je verlost bent van je drain, zal schelen qua pijn. Hoop dat de problemen die hiertoe leidden ook snel verholpen kunnen worden. Als dan ook die lever ophoudt met aandacht vragen en je maag gaat doen waar hij voor is moet het weer goed komen. Aan jouw vechtlust en positivisme ligt het in elk geval niet. Trouwens, nogmaals bedankt dat je ons op de hoogte houdt over Ilse. Toen ze niet meer op smsjes reageerde wisten we hier genoeg maar het is wel erg prettig om op de hoogte te blijven over haar 'huidige toestand'. Als je haar moeder morgen ziet, wil je die dan ook sterkte wensen en de groeten doen? Denk ook aan haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind het heel bewonderend hoe positief je er onder blijft, maar dat is natuurlijk nodig he!!! Nog even en alles is wel weer in orde! Hopelijk komt je maag ook weer bij zijn zinnen en houdt hij het voedsel binnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop dat je maag snel weer in orde zal zijn want je hebt toch voeding nodig .Gelukkig gaat ademen nog steeds zoals het moet en dat is zo fijn om te lezen .Mahjah ,weer door de molen ,kop op meissie ,het komt goed !!
    Beterschap en liefs van mij ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dappere Djuna....

    Mennnn wat heb ik een enorm respect voor jou! Ik heb met je meegeleefd in de moeilijke tijden, ik genoot omdat jij genoot van je leven 'buiten' en nu baal ik omdat je terug bent in het ziekenhuisland.....

    Ik wil je laten weten dat jij wat mij betreft de nobelprijs voor dapperheid mag krijgen! En ja ik weet dat hij niet bestaat..... maar voor jou zouden ze hem in het leven moeten roepen!

    Liefs
    Karin (zomaar een mee-lezer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Djuna - drain = a little joy in the hospital!
    Wantwantwant, het is al vervelend genoeg, dus is het maar goed dat die rottige drain je nu met rust laat. Ik denk aan u sweet! Slaap lekker, dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Damn wat ben je weer lekker positief. Topperrrr



    http://www.youtube.com/watch?v=rjT86g9gTKk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. komt wel goed schatje,,,
    dikke kus Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meid wat ben je toch dapper!!!

    Liefs gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn man vraagt zich af af waar jij die pilletjes koopt die je zo 'hahaha' en optimistisch houden, terwijl we toch eigenlijk ook vandaag veel narigheid lezen. Want dan wil hij ook wel een potje kopen om mij optimistisch te houden :-). Terwijl ik toch niks te klagen heb gemiddeld genomen.
    Hoe krijg je het voor elkaar...
    Nou ja, we snappen het wel als je het vergelijkt met je toestand met longen 3&4. En fijn dat zo'n drain er dan weer uit is.
    Wij duimen voor een betere maag en lever en minder pijn
    Dagdag
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pfft, echt niet leuk dat je zó snel al weer terug naar het zkh moest :S... En ook stom dat ik steeds vergeet dat je blogs bij 'Themablogs' staat, en ik dus vandaag van Veronica en Hans en Daphne moest horen dat je er alweer in lag!

    Nou, weer Heel Erg Veel beterschap en sterkte en ben je er toch wel vóór zondag uit, zeg maar...

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lig je nu ook in Rotterdam en is dat dan hetzelfde adres als van Ilse?

    Hang in there!

    Grts Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hei lieve Djuna,

    Fijn dat die drain weg is. En dat je lucht hebt. Want daar deed je het allemaal voor. En keigoed dat je, ondanks alle andere malheur, positief blijft. Wederom een diepe kniebuiging!
    Even geen BuitenBericht, alhoewel het er wel een dag voor is. Niet dat er niet iets te beleven is, maar the world houdt m'n hoofd even bezig.

    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He zonnetje in huis,

    Weet je, je hebt nu concurrentie van de zon buiten. Helaas mag je er nog niet van genieten, zo te horen.
    Ben geen lotx-arts maar mij gaven ze een darmsonde toentertijd. Hoeft je maag niets te doen. Mijn maag kwam daardoor tot rust, en was leeg. Kon ik toch kleine hapjes en sloten koffie naar binnen gieten.

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hè wat balen zeg van die lever en die maag. Maar wel super dat je ondanks de ellende met je rechterlong toch niet benauwd bent.
    Ik kots lekker met je mee, buikgriepje denk ik, hang om het half uur boven de wc sinds vannacht. Ben er nu al helemaal klaar mee en heb zooooveel bewondering van jou!!! Nooit klagen en altijd zo superpositief! Wel bizar dat ik vandaag mijn afspraken in het EMC moest afzeggen omdat ik ziek ben haha.
    Nou meis, veel sterkte en hopelijk kunnen ze je lever en maag snel fixen zodat je weer lekker verder kunt met alle leuke dingen die je aan het doen was!
    Liefs, Debbie

    PS Sorry voor de spelfouten die er waarschijnlijk wel inzitten, lig in mijn bed en eigenlijk net iets te ver van het beeldschemr om te kunnen zien wat ik typ. Hahah hoop dat het enigszins te begrijpen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkig is je drain eruit, nu nog even de rest in orde maken.... Sterkte!!
    Liefs Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo daar, hoe is het vandaag, wat prettiger nu de drain eruit is lijkt mij.
    Hoop dat je nu rustig aan gaat opknappen en dat de maag en lever ook weer in het gareel gaan komen.


    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  25. nou, jij bent echt terug! maakt gelijk gebruik van hun hele servicepakket. getverdegetver! begrijp ik nou dat je al sondevoeding hebt gehad ook? (lichaam wil geen sondevoeding,.? sonde uitgekotst??).
    Echt naar voor je.
    beetje machteloze mailtjes dit, ik kom niet echt verder dan "sterkte"etc.etc.
    maar das wel gemeend. dus hierbij "sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Djun,
    Leuk is anders!Even volhouden meid en dan hopelijk weer snel naar je huissie...
    groetjes Marjo en de rest

    BeantwoordenVerwijderen