woensdag 23 maart 2011

Wijze woensdag




Zoals wel vaker verwelkomde ik dr. Amélie en de Transplantman, net na de Groot Overleg Dag (De G.O.D.), in mijn kamertje.


En je moet weten, over het algemeen willen dokters graag het woord voeren. In die zin: als er meerdere dokters in je kamer staan, voel je altijd een soort drang van hen, om zélf het nieuws te brengen.
Logisch natuurlijk wanneer het goed nieuws betreft.


Daarom verbaasde het mij dat zowel dr. Amélie als de Transplantman er niet echt happig op waren om te beginnen met vertellen...

Wie.
Gaat.
Het.
Zeggen.

Dat idee…

‘Djuna. Uit de kweek die we bij de Broncho hebben genomen, is gebleken dat de infectie nog niet bestreden is’. Transplantman.


Nice.

Nu zit ik dus met een of andere gare resistente S.taphylococ in zowel mijn bloed als in mijn long, die alleen gevoelig is voor V.ancomycine.
En laat V.ancomycine nou nèt zo’n medicijn zijn die je niet oraal kunt nemen!
Goed bezig Djun.


‘En we zullen dus toch weer moeten gaan behandelen.
Begrijp je, dat dit het beste voor je is?' (Haaa hierin herkennen we de Master hè...)



Dus ga ik niet naar huis, en krijg ik een fiets op m'n kamertje (alles eruit halen wat erin zit).


Maar wie weet, zoals wel vaker in Ziekenhuisland, wordt de soep niet zo heet gegeten als opgediend en kunnen we toch nog wat regelen met de apotheek zodat ik het lekker thuis kan doen.
To be continued...


Gelukkig droeg ik al een toepasselijke outfit vandaag...

17 opmerkingen:

  1. Met die fiets kun je in ieder geval met je ogen dicht lekker buiten rond kuieren! :D Knufzz...Peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GRRRRR wat balen!Stomme infectie! Ik baal met je mee en duim dat je snel thuis je infuus kuur mag afmaken. Ga nu vlug een duik in de kast maken om je een opvrolijk kaartje te sturen.
    Sterkte meid

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niemand kan het je kwalijk nemen dat je met alles wat je hebt, zoekt naar een manier waarop de behandeling het beste te verdragen valt. Hoop dat dat thuis is. Wanneer je je niet echt ziek voelt is het niet mogelijk je op zo'n fiets binnen te houden. Zoals Patty zegt: ogen dicht, fietsen en als je ze weer open doet ben jij toch echt ergens op een terrasje. Diepe sporen in de ziekenhuisgang....Marmoleummannetje opnieuw in de weer met lijmkwast en vloerbedekking. We shall overcome!
    Mr Papsie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè das balen meid!!
    Hopen dat het allemaal een beetje snel voor je gaat..
    Ik ga voor je duimen meis!

    Ik lig precies aan de overkant van jou haha! :P

    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He bah wat een tegenslag weer. Ik duim voor je mee dat je deze kuur thuis kan uitzitten, want het is natuurlijk drie keer niks dat jij met dit mooie lentezonnetje in het ziekenhuis ligt. Je hoort gewoon lekker in je eigen 'tuintje' te zitten/liggen zodat je lekker bruin kan bakken ;-).

    Succes maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hè k**. hopelijk snel met een pomp naar huis.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heh, getsie, balen. T'zit je ook niet mee met al die bacterien. Hopelijk verdwijnt ie wel door de vancomycine!!
    Sterkte!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chips,

    Dacht kijk ff hoe het met Djuun is. Misschien heb ze wel zin om mee te gaan naar Vicks.
    Helaas wat een pech meid.
    Mijn advies om de bacterie kwijt te raken: Hard fietsen dan maar, en hopen dat die halfgare bacterie je niet kan bijhouden.

    Sterkte en liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fiets naar een marktplein, met een terrasje, naaem een lekker drankje en een lekker hapje. keuvel met de leukste knul die in je buurt zit, krijg een lekker kleurtje, zet je zonnebril weer op, neem de fiets naar huis en wordt wakker! heb je in elk geval in gedachten even buiten doorgebracht:) sterkte!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He Getverderrie Djuun.....

    Heb jij weer!!!!
    Hopelijk vlug wat regelen met de apotheek...
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is weer balen, kunnen die beesten niet eens wat anders gaan doen dan jou pesten. Fiets er maar snel vandoor en blijf ze voor.
    We duimen dat de apo het middel kan doen voor de thuiszorg en dat je lekker weer naar je eigen plekje kan.
    Liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He gadverdamme!! Blijven ze bezig!! Laat dit dan de laatste stuiptrekking vanuit bacterieland zijn.
    Succes en die thuiskuur moet er komen hoor!!!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hei Djuna,

    Nog even doorzetten met die strijd, valt niet mee als je de wapens geheel van buiten moet halen, maar uiteindelijk ga je het winnen. En daar gaat het om. Het is shit als je denkt, hoopt, min of meer verwacht, (ik denk) er zelf aardig op aanstuurt, het EMC stevig onder druk zet, om naar huis te kunnen, en ál die middelen kunnen niet de strijd winnen van - hoe heet dat ding ook weer bacterie. Jammer dat je weer de hulp van een of andere ...mycine moet inroepen, maar de andere kant, het is ook leuk is dat die ....mycine bestaat. Ik bedoel... En gelukkig maken ze een leuke speeltuin van je kamer. Zo'n mini-fitness. Meid, take care while you ride your bike and go for the road sign: Home!

    En voor nu, een BuitenVerhaal.
    Gister was ik bij de kapper. Vroeg. Daar hebben ze een nieuwe stagiare, een jong meisje van ongeveer 16 jaar. Die poetst, veegt én verzorgt met beginners zenuwen (doe ik het wel goed staat nog net niet op haar voorhoofd) de klanten van drinken. Dussss, mij ook. Wilt u koffie? Nee, dankjewel. Kopje thee dan? Nee, dankjewel. En dan, omdat ze het even niet weet (misschien ben ik de eerste die echt niets wil), zegt ze: 'DAT IS GOED', draait zich om en is weg....Daarmee krikte ze onbewust het BNG (zie verhaaltjes) aardig op met een dikke lachbui van Musketier.

    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He getsie, dat is niet gezellig. Hopelijk gaat de V.ancomycine werken!!

    Krijg je weer een nieuwe picc of mag dat niet?

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan het alleen maar heeel erg eens zijn met Mr.Papsie en vinden dat jouw veerkracht keer op keer enorm op de proef wordt gesteld. Maar...hoe harder wat voor miezerig bacterietje of rottigheidje dan ook jou wil ondermijnen, hoe harder jij vecht: what doesn't kill you makes you stronger! Lijkt wel of jouw lijf weer ff iets bedenkt om je nog even pas op de plaats te houden. Nou, dat lukt dan nu...even...

    Oké, het is nu zo, schouders eronder en wat je al zei, misschien wel AB infuusje thuis!!! Zou errug prettig zijn, ik duim voor je!!! Jij gaat dit echt wel winnen hoor! G.E.D.U.L.D

    Zet 'm op weer Djuna!

    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. kom maar op met die picclijn en de ab cassette!
    balen balen balen..
    staat het vee nog op de gang of heb je dat ook al bij de "reunie der reeds afgedankte ziekenhuishulpmiddelen"uitgenodigd? hoop dat de koe (want die bedoel ik natuurlijk) lekker op stal blijft,.
    maar nogmaals: K.. zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed t-shirt, was vandaag ook mijn motto toen we voor de x-ste keer met idiote bureaucratische neuzelarijtjes geconfronteerd werden in onze 2e procedure. Sigh. Ha, soms lijkt het net op zo'n hardnekkig bacterietje of een hard speurende dokter: het wil maar níet weg gaan en er komt elke keer wel weer wat nieuws oppiepen. Maar als de vergelijking echt opgaat.. dan ga jij snel en beter naar huis. En wij op weg naar ons 2e kindeke. Want úiteindelijk... uiteindelijk komen we er wel doorheen.

    Hang in there!

    digitale hug.

    BeantwoordenVerwijderen