zaterdag 5 maart 2011

Ziekenhuisland- zaterdag

AAA super lief, al die reacties!

Ik was ook gewoon DIK DIK DIK aan het zwelgen in zelfmedelijden.
Ik wil je danken dat je daar lekker in bent meegegaan. Was heel fijn!


Maar goed, nu heb ik me herpakt,
En de avond valt in Ziekenhuisland.
De tijd dat zo ongeveer elk mens met CF, ontwaakt, zo ook ik dus.



Zelfs de vlaggetjes hangen weer.


'Kom kom, zo leuk is het ook weer niet hè'.

Haahaha dat zei een duidelijk- nieuwe leerling toen ze de gordijnen opende.
Die vlaggetjes,
Die zijn essentieel!

Er gaat een boodschap vanuit.
Want als je goed kijkt, kan iedereen die via de sluis aan komt lopen, gelijk zien;
'Sh*t, ze is terug'.

Teleurstelling.


Maar dat is ook wel eens anders geweest, kan ik je vertellen.
Toen zeiden de vlaggetjes:

‘Gelukkig. Ze is er nog…’.

Opluchting.



En in dat licht,
Mag ik natuurlijk helemaal niet klagen.

En is alles maar relatief.
Ik heb geen zuurstof nodig en de satuturatie is nog steeds WOOOHAAAAA hartstikke goed.
En de zee gaat ook nergens heen… *aaarggh dooddoener…



Tot slot nog even een medische update mijnerzijds (je bent in Ziekenhuisland of je bent het niet hè).

Transplantman JR kwam vanochtend (jup. In het weekend inderdaad, je kent toch de wet in Ziekenhuisland die zegt;
Komt je doc je IN HET WEEKEND met een bezoekje vereren,
Dan ga je waarschijnlijk meer tijd dan je lief is, in het ziekenhuis moeten spenderen…).

Maar goed, hij kwam dus langs en ik mocht niet weg.
En ok, ik kon ook niet weg, want daarvoor had ik eerst moeten opstaan... *K.oorts en K.otsen.

Ontstekingswaarden nog gestegen sinds gisteren.

Dus ok.
2 extra AB’s moeten de trick gaan doen.
En dan de dag dat de koorts weg is…

34 opmerkingen:

  1. Ai...hopelijk doet die antibiotica snel zijn werk...Blij je terug te lezen....
    Het komt wel goed!
    Je hebt toch al je optimisme een beetje terug
    lijkt het mij....al blijft het balen...
    gelukkig is de saturatie nog steeds goed!
    liefs en sterkte..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja meid een beetje zelfmedelijden mag best eventjes hoor ,even flink balen!Ik hoop dat alles snel weer in orde komt en jij lekker naar de zee kunt gaan.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet je daar nou op zeggen. Jammer en flink balen maar jij blijft altijd optimistisch,en dan komt het vast allemaal weer goed. Heel veel sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ben je toch een mooi, bijzonder, beetje gek, super stoer!!! meisje! Ik duim dat de koorts zakt, je al die lieve mensen in dat zh weer gedag kan zeggen en verder kan gaan met je nieuwe mooie leven! Hou je haaks!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt toch wel zakken vol piggy's bij je hè?
    Het komt goed hoor.

    liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O jeee...je bent er nog .....ga nog harder mijn best doen voor je beloofd.....dikke kus !! van mij...komt goed schatje.....let maar op !!...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is natuurlijk niet zo leuk, ik zou me der ook keislecht mee voelen, maar alles komt wel weer goed en het zeetje die wacht wel op jou.
    Een hele dikke beterschapsknuffel
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ga een paar dagen weg, maar ik hoop dat je thuis bent als ik vrijdag terugkom.
    ik zie al dat je ervan maakt wat ervan te maken is:)
    BATERSCHAP!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Djuna,

    Ik volg je al heel lang, en heb ook gezien dat je na je transplantatie echt aan het genieten was. Ik ga er daarom ook van uit dat dit nu van tijdelijke aard is en dat je weer heel snel verder kunt gaan.
    Dus blijf ook nu, als altijd positief, want dat heb jij mij geleerd.

    Liefs Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Djuna,

    Koorts, overgeven, antibioticum en weer in het zkh moeten BLIJVEN. Klinkt als ... bah!
    Ik vind dat jij best even mag zwelgen in zelfmedelijden. Mijn hemel, dat had je toch ook niet gedacht na afgelopen weken.
    laat ik je even een veer in je r**t steken: ik sprak laatst een nabestaande die helaas geen reden meer heeft om zich nog met CF bezig te houden. Die persoon zei: "Ik bezoek het CF-café niet, ik lees de weblogs niet meer. Ik lees er één,die van Djuna. Wat een geweldige meid en wat schrijft ze mooi".

    Zo, absorberen maar dat complimentje.

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tuurlijk doen wij braaf mee met jou! Daar zíjn we toch voor? ;-) Maar mooi balen dat de ontstekingswaarden gestegen zijn sinds gisteren. Dát had je vast niet afgesproken! Hoop dat de AB's snel gaan werken en dat je ook snel de vlaggetjes weer naar beneden mag halen, want ook al ben je er nog: je bent liever thuis/aan zee, dan in het ziekenhuis. Beterschap meissie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pfff balen. Ik hoop dat je snel mét vlaggetjes weer verdwijnen mag uit Ziekenhuisland. Dus Mr&Mrs Antibiotica: aan den arbeid!!! Want de 20e moet Miss Piggy weer in topvorm zijn! Het liefst eerder natuurlijk!
    Sterkte en beterschap. Liefs, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Elly!
    Dank je wel, dat vind ik heel bijzonder.

    Haaaaa Debbie, de 20e gaan we absoluut rocken met zn allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Potverdikkie meid! Ik ken je niet, maar ben een stille fan. Ik probeer me nu in jouw situatie in te leven, lukt natuurlijk bij lange na niet. Maar dat kleine beetje wat wel lukt zegt me dat jij het nu niet makkelijk moet hebben. Ik hoop op goede uitslagen en en snel ontslag!! Veel liefs!

    Alide

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gewoon een hele dikke x....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik ken je niet, volg je sinds je volgers verzamelde, en je bent echt een inspiratie voor me; vader van een kind met cf; elke ouder wil toch een kind met jouw moed en levenslust en optimisme!Heel veel succes!

    Nick

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heey Balen zeg:( Hopelijk kun je snel weer naar huis! Smaken je ab's een beetje?;) Ik snap niet dat dat allemaal (hoeveel nou, vier?) door je lijn past hoor!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou dat is even een tegenvaller zeg. Heeeeeel veeeeeel sterkte en snelle beterschap.

    Ik stuur je genezende golven via de sluis ;)

    Pieter

    (ik volg je sinds 'en dat is -Donderdag' (18 november 2010) En ik blijf je volgen tot in 2040) Ik vrees dat ik dan zelf wel klaar ben met het leven. Heb zelf een nieuw hart sinds nov. 2007)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. beterschap meid.. knap snel weer op

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Getsie wat enorm balen!!!
    Maar ik moest wel even grinniken hoor over je verhaal over je vlaggetjes. Oh zo waar dat iedereen nu denk "oh nee is ze er weer?" ;-) maar nog meer waar dat het ook een teken was dat je er nog was. YEAH!
    Lang leve de ab kuren.... Sterkte meid. (hoe lang hebben ze de ab kuur gepland, 2 weken)

    liefs
    Esther
    ps adresje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goedemorgen Djuna, dus je bent weer helemaal geinstalleerd. Nou niet gaan overdrijven hoor. Dit is slecht een korte tussenstop en dan snel weer door met alles wat in petto had.
    Hoop dat de ab's snel hun werk doen en dat je je snel beter voelt en naar huis mag.

    Groejtes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sjips, dat mijn dochter een zwaar overdreven reactie vertoont op waterpokken is één ding, maar daarom hoef jij toch niet in sympathie het ziekenhuis in te gaan?! Wil je dat wel eens laten?!

    Meis, zwaar kl.. en k.. en nog meer van die woorden die ik van ons meiske niet mag gebruiken. Op naar aanslaande AB's en het heeeeel snel doorhebbende assistentes (want overmorgen ben je natuurlijk gewoon lekker thuis).

    Adem in
    Adem uit
    Omlaag met die ontstekingswaarden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zwelgen in zelfmedelijden moet kunnen af en toe, het was/is toch ook een enorme domper! Lekker rondrijden in je autootje met een Big Smile en een Big Mac, denkend aan je weekje aan de zee, en dan ineens weer in het ziekenhuis, dat zat gewoon niet in je planning!! Ik hoop dat je snel weer opknapt!!
    Liefs Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. He Djun!
    Dat van die vlaggetjes klopt wel ja...zeker in die spannende tijden was het goed om te zien dat de vlaggetjes nog hingen. Hopen dat de ab zn werk doet en de vlaggetjes weer snel mee naar huis kunnen!
    Enne..dat zelfmedelijden was terecht hoor, is toch ook flink balen!
    Ik duim voor je dat de koorts zakt en je maag tot rust komt!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He Djuun,

    Ik weet het is ff balen, maar voor dat je het weet sta je weer fris en fruitig buiten.
    Vinden de zustertjes dat je er veel beter uitziet dan pakweg 4 maanden geleden?

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi DJUNAAAA,
    Ach meisie je bent er nog,ik had gehoopt op een ander berichtje,bahhh..
    En zelfmedelijden, nou dat mag best hoor!! zou ik ook hebben maar nu heb ik het met jou !!!!
    Ik hoop zo dat de koorts gaat zakken en dat je weer naar je fijne huisje kunt in je rode scheurmonster.

    Beterschap meis !!!!!

    liefs
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo die Dunja

    Wat nou, kijk ik een even niet en dan dit....
    Is dat schrikken Meid.
    We hopen dat je weer vlug opknapt.
    We denken aan je.

    Groetjes, sterkte en heel veel liefs van
    Maurice, Anita, * en June

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo'n vreselijk respect voor je Djuna, zoals jij telkens op welke manier dan ook in storm regen wind en anders tegenslagen toch gewoon de vlaggetjes letterlijk en figuurlijk blijft ophangen!

    Heel heel heel veel beterschap, hup antibiotoca doe jullie werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. das mooi k..
    ben je mooi t leven keihard aan t vieren, haakt iemand je pootje.
    tssss..
    en nu? antibiootsels? of had je die nog?
    hoop dat je snel weer verder kunt met het vieren van het leven, alhoewel jij dat evengoed wel doet volgens mij,..waar je ook bent.
    zet m op!
    groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heihei
    Even kort take care i 'm coming home ;) liefs en veel sterkte
    Kuzzz jo

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo, da's kl**te!
    Hoop maar dat je heel snel weer opknapt en even zwelgen mag best (en is ook geheel terecht voor nu!)
    Enne..hahaha, die leerling en de vlaggetjes..:-)

    Sterkte meid!

    liefs&beterschap uit HongKong.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje dit is *** !!!!!!!!!!!!!!!
    Ben ik even niet op internet lees ik dit! Wat balen voor je meis!!! Ik hoop dat je snel weer opknapt!!

    Dikke knuffel,

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeeeeeeetje, wat ontzettend shit is dit voor je. Zo abrupt uit je nieuwe routine, je nieuwe leven gerukt worden met zoiets stoms als koorts!
    Goed dat het je lukt te schakelen, de schouders er weer onder te zetten en weer vooruit te kijken. Positief denken, ik doe met je mee en duim voor een spoedig herstel voor je!

    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen