dinsdag 26 april 2011

Dat is raar- dinsdag

Terug van m’n dagje Ziekenhuisland!

Eerst en vooral gezellig ge-meet met onze Jolanda!
Ook nog langs mijn TX-sis die op de afdeling ligt en Ilse.

Vervolgens hup naar de Transplantman, waar het gesprek in het teken stond van mijn reisje naar Italië.

Dat ik wel voorzichtig moest zijn.
Of ik alles had.
Of ik nog iets nodig had.

En vooral:

‘Je moet niet vergeten dat er écht nog wel een morgen komt hè, je hoeft niet ALLES nú te doen’.

Check.
Komt goed.
Jippie!

Want ik blies een VETTE LONGFUNCTIE van 75%!!!
Vijfenzeventig!


Ik kreeg ook een brief om mee te nemen naar Italië.
Daarin staat te lezen: ‘Summary
The patient underwent bilateral lung transplantation in 2009 and a retransplantation in 2010 with a complicated post-operative course.
At this moment she is doing well and able to go on holiday abroad’. (…)


Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa cool hè!



NB: onderwijl ik dit allemaal typ, belt de Transplantman.

‘Djuna. Ik heb een beetje vervelend nieuws. Je P.rograft-spiegel is shyhigh. (Dat wil zeggen: Djunsie heeft nu een afweer van 0,0).
‘Dus wil ik je morgen weer zien.
En donderdag of vrijdag ook nog een keer’.

Aaaaaaaaaaaaaargggggggggggh.
Nog even wat extra daagjes Ziekenhuisland eraan vastplakken, zo voor de vakantie.
Maar goed, hij had wel een soort van ‘overtuigingskracht’ door te zeggen: ‘Jaaaa je wil toch niet Italie in gevaar brengen hè’.
Goed punt.

En of ik ‘nog grapefruit had gegeten de laatste tijd’ (Grapefruit beïnvloedt de Tacro-spiegel, red.).
Waahahaha. Na-tuurlijk niet.

Maar ja.
Wat is het dan hè, waardoor ik een toxische P.rograft-spiegel heb?
Mede TX-genoten, wat kan het zijn?

Ik denk zelf aan groene thee, hahaha omdat ik dat pas sinds een weekje lust (de groene thee cranberry is in de aanbieding bij de AH, mmm!!!).

Nee maar, serieus, heeft iemand ideeën?

15 opmerkingen:

  1. Hey meiss,luister naar de Dokters en wees voorzichtig .Niet alles in een keer willen en je koppie in de wind gooien .En uhhh Italie loopt niet weg hoor!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Broccoli!! Zitten volgens mij de meeste vitamientjes in..
    Je bent ook zo druk de laatste tijd, super natuurlijk maar wat Elisabeth zegt.. Italie loopt niet weg! =D
    Hopen dat die P.rograft spiegel snel daalt en van je vakantie kan genieten!
    Is je gegund!

    Liefs Denyce

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Djuna,

    Ook Sintjanskruid kan je spiegel behoorlijk doen stijgen. Geen ervaring gelukkig, maar 'k ben er wel goed voor gewaarschuwd.
    Misschien is jou spiegel aan je enthousiasme gekoppeld ;-).
    Hoop met je dat de oorzaak snel gevonden wordt en makkelijk behandeld kan worden. Op naar Italië!
    Groet,
    LTX-genote

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Djuna,
    Meisje toch,echt hoor ik heb het idee dat je veel te veel hooi op je vork neemt..DAT WIL ZEGGENNNNN....je neemt TE weinig rust !!!!!kortom....je doet TE VEEL !!!en inderdaad niet alles moet NU en Italie loopt ook ECHT niet wegggggggg.
    Je hebt nog een heerlijk lang en gezond leven voor je Djuna met mooie longen vol heerlijke lucht !!!
    Geniet daar van en wees er zuinig op meis en vooral......rustiger aan hé !!
    Dit alles is goed bedoeld Djuun !!

    lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groene thee met toevoegingen kan dat zeker doen. Cranberry kan dezelfde effecten hebben als grapefruit. Laten staan dus maar even ajb! Kijk even wat je verder nog meer aan je dieet hebt toegevoegd de laatste week - citruspillen van het een of het ander, vezelspulletjes e.d.
    Enne vergeet niet dat je afgelopen weekend 'gewone mensen'ziek bent geweest. Kan zijn dat je lijf daar even niet-gewone-mensen op reageert.
    Hoop dat het snel bijtrekt!!

    digitale hug

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heey djuun!
    T was echt even supergezellig daar he.... hihi, volgensmij wilde de transplantman daar het liefst bij komen zitten.
    Maar hij had het een soort van euh heeel druk!

    He wat balen dat je spiegel niet goed was, ik heb alleen nog geen after transplant oplossingen voor je......
    dus ik duim met je mee dat ze net zo vlug weer zakken en hopelijk komt het van dat theetje waar je nu wss even mee stopt.

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heey Djuna

    Ik heb ook geen idee verder, behalve groene thee en grapefruitsap. Er zijn wel vruchten verwant aan de grapefruit zoals Pomelo. Maar ja, misschien is het ook wel het ziek zijn geweest, dat weet je niet.. Hopelijk is ie morgen weer normaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaaaa Jootje!
    Was gezelliiiii hahaha onze meeting!
    Was t bij dr. Baas ook ok?
    Had ze nog oplossingen voor je?
    x!

    WOOOW is dat echt serieus, groene thee?
    Dat wist ik niet joh, is dat algemeen bekend?
    LOL, ik maar denken dat ik zo gezond bezig was met mn groene thee hahaha!
    Maar thx for tellin'!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hei die Hei,

    Je bent toch een net ietje te bijzonder-normaal mens om ongestoord door een medi-check te komen. En aangezien ik geen TPmaatje ben, zit ik met verbazing te lezen wat een kopje groene thee met een rood besje kan doen. Verbaasd me trouwens dat er blijkbaar(?) geen redelijk complete lijst is van etenswaar met stoffen erin die een TP-girl beter kan mijden.
    En dik gefeliciteerd met de toezegging van TPman dat er echt wel een morgen komt!! Dat zegt volgens mij heel veel over hoe het nu werkelijk gaat, los van alle getallen en metingen.

    Kuzzz, trusten voor straks,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geen idee, maar ik kreeg er die epileptische aanval van dus pas op dat je vanacht je heup niet breekt ;)

    xxx lie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He Djuun,

    Nooit van gehoord hoor dat groene thee of cranberries invloed heeft. Sintjanskruid heb ik volgens mij wel eens op een bijsluiter gelezen. En niet klooien met homeopathetische middelen.
    Maar door veel te doen en z'on gezonde mensen ziekte gaat je weerstand ook dik onderuit.

    O ja, werd ook net door mijn lotx-verpleegkundige gebeld. Weerstand ook te laag, virus terug. Hoe dat komt geen idee? Arts wil me ook zien. En gaat dan weer met beginnen met "pilletje erbij, pilletje eraf" om het wankele evenwicht te herstellen. En graag zo snel mogelijk, want mijn vakantievlucht vertrekt over 3 weken.

    Hou je taai, meid. O ja, Florence is ook mooi in het najaar.

    XXX Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. NOu ja, dan maar even op en neer naar rotterdam en even rustig aan , nog een lekkere stoofpot maken ofzo , wat heel veel tijd vraagt.
    Ik geloof in jouw planningskunde dat je precies op tijd er weer helemaal bent!
    Geen treinen, aircos en o wee de noordoostenwind op dit moment is killing, je zit in de zon en er is toch een vleug heel erg koude wind.Dat vraagt oppassen.
    Tijdens het zingen in de auto , ook je raam dicht nu.Tot zover gaat mijn kennis bij weinig weerstand, succes, liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Djuna,

    Ik krijg altijd een hoge spiegel nadat ik diarree heb gehad, omdat de Prograft dan niet goed wordt opgenomen en de spiegel heel erg omhoog schiet... (terwijl je eerder zou denken dat de spiegel dan juist daalt) Jij hebt de 'gezonde mensen' ziekte gehad eventjes, maar wel met overgeven begrijp ik, dus daar zou de spiegel ook heel goed van kunnen stijgen. Het duurt dan eventjes voordat de spiegel weer stabiel is. Vooral omdat ze dan de Prograft vaak even stoppen of heel laag gaan doceren, duurt het even voordat je de juiste waarde weer te pakken hebt. Maak je geen zorgen, komt weer goed, ga vooral veel prikken voor je vakantie en je kunt gewoon lekker van je welverdiende vakantie gaan genieten!

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Djun,

    Wat super dat je longfunctie 75% is :D:D:D

    Xx Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai hai,

    Nou ga er toch zeker vanuit dat je binnekort lekker in italie zit.
    Betreft prograft spiegel... groene thee drink ik niet maar had laatst beetje buikgriep en ook toen hele hoge prograft vette jeuk enzo.. maar dat kwam door me darmen die beetje van rit waren toen namen ze heel anders de prograft op... en heeft ook soms met me maag/darmen te maken hebben dat die ene keer wel snel openemen en dan weer later.
    succes'
    liefs lianne

    BeantwoordenVerwijderen