woensdag 20 april 2011

Wist je- woensdag

... Dat het morgen precies anderhalf jaar geleden is, dat ik longen nummer 3 en 4 kreeg?
Wat is er veel gebeurd sindsdien.

Waauw.


Zoveel moois.

Hoewel ik vorig jaar op deze datum euhm, best wel in het ziekenhuis lag.
Dik aan het balen omdat ik weer aan de zuurstof zat en ik mijn longfunctie met geen mogelijkheid meer omhoog kreeg.

Ik kan niet beschrijven hoe ik me toen voelde.

Zo machteloos.

Alsof het allemaal niet mijn leven was.
Alsof iemand straks binnen zou komen en zeggen: ‘hahaha, ga maar naar huis hoor, het was allemaal een grapje.
Het longfunctiemachien was stuk en eigenlijk blaas je wel goed.
En de saturatiemeter is ook kapot.
Nu hebben we je goed voor de gek gehouden hè!’.

Maar dat gebeurde helemaal niet.

Bezorgde gezichten van Transplantmannen,
Van de Dear Doc.


Ik deelde taart uit, een jaar geleden. Om het toen 6-maanden- punt te markeren.
Onder het mom van ‘vier alles wat je kan’.

Dokters en Zonnige Zusters die niet zeker wisten of ze wel vrolijk met mij taart konden eten, in deze toch wel neergaande longkwaliteit- periode.


En nu…

Eigenlijk wil ik elke keer als ik in Ziekenuisland kom wel taartjes meenemen.
Morgen ga ik er weer heen.
Kunnen we de 4 maanden verjaardag vieren van longen nummer 5 en 6.

Bijzonder hè.

Soms kan ik het nog steeds niet geloven.
Alsof het niet mijn leven is.
Alsof iemand straks komt zeggen: ‘grapje, lever die longen maar weer in’,
‘Kom maar weer aan de beademing liggen’.

Maar dat gebeurt allemaal niet.
Blije gezichten van de Transplantmannen.
Opgelucht gezicht van de Dear Doc.


En van mij.
Wat een geluk.

Shiny Happy People...

12 opmerkingen:

  1. Je hebt het echt zelf gedaan, kleine Miss Piggy! Je door de eerste wachtperiode gesleept, de eerste operatie doorgekomen en de tweede wachtperiode ingegaan, de tweede operatie ondergaan en nu, nu.....echt leven, genieten van de dag op een intense manier. De dag dat jij je 4 minuten verveelt....bel me dan! (daarvoor mag ook)
    Mr. Papsie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere blog. Je bent zo dankbaar lieve Djuna, voor alles wat je nu weer kan doen met longen 5&6 en ook nummer 3&4 hebben toen hun best gedaan. Je bent een kanjer en je geniet van elke dag, dat is denk ik het mooiste eerbetoon aan jouw donor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi liedje bij zo'n speciaal blogje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!!

    liefs en een dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. miracles do happen!
    zo fijn voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en oja,..die vader van jou,..wat kan die toch een enorme lieve stukjes schrijven. hulde. binnekort weer ns een gastblogje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet er elk "momentje" van
    Laat het een "wonder" blijven!
    HEERLIJK SUPER ZALIG ENZ ENZ
    Take care
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig stukje. Ik vind je heel erg dapper. En dankbaar. Mooi mens ben je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elke dag is er eentje om het er van te nemen. Je leeft het anderen mooi voor zo!

    digitale hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie blog!

    Ik vind het zo mooi om te lezen hoe je alle ervaart.
    Kan me voorstellen dat het toen zo onwerkelijk voelde, zoiets wil en kan je gewoon niet geloven tot je het echt lijflijk ondervind.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elke dag vieren dat kan niemand zoals jij!!!!

    helemaal top.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen