donderdag 12 mei 2011

Delicious- donderdag

Yes!!!

Dikke yes!!!


Vanochtend dr. Hottie en JR hier.

Ik moet je voor de volledigheid vertellen dat Transplantman JR naast Transplantman, ook CF-doc is.

En die combi maakt hem een geschenk uit de hemel op dit moment!
Alle respect voor de andere longartsen hoor, maar met deze maag- darmprobleempjes van mij, is een good old CF- dokter geen overbodige luxe.


Gelukkig hebben we een goed plan kunnen maken.
Een echt goed plan.


Hij wilde misschien een scopie om te kijken of er misschien een chronische ontsteking in de darmen die klachten veroorzaakt.
Ik niet.
Hij ook niet zo heel erg.
Dus dat werd niet.

Ik wilde vast voedsel gaan eten.
Hij niet.
Ik ook niet perse, als ik maar IETS mag hè (zoals sondevoeding!).
Dus dat werd het; sondevoeding en vloeibaar eten.

Ik wilde mijn pillen weer slikken,
Hij niet ('dat gaat als een killer op je maag vallen, Djuna').
Ik ook niet perse (maar wel eens een keer!).
Dus dat werd het niet. Pas als vloeibaar goed gaat.

Ik wilde het infuus omlaag vanwege het vocht,
Hij ook.
DEAL!


En NU!
MANNEKE (zo zou Belgische MrsOma het zeggen)!
Die sondevoeding op minimale stand, NAAAAAAAAAA, die geeft mij toch een energie!
Het is net of ik uit een Turks stoombad ben gestapt en in de frisse lucht naar huis fiets.

SUPER FIJN!

En ik mag dus vloeibaar.
Ha.
De yoghurt is niet aan te slepen!



Kijk, wat doet een mens als hij niet kan eten?
Juist! Kookprogramma's kijken en kooktijdschriften lezen!
Transplanthandlanger geloofde zijn ogen niet: 'neeeeeee, dat ga je niet menen Djun', toen -ie me in het winkeltje de Delicious zag kopen hahaha.


En verder ben ik zo lamlendig als iets hahaha...

14 opmerkingen:

  1. Je kunt altijd nog aan de foto's likken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je een goeie deal hebt kunnen sluiten! En over de Delicious... je moet toch wat te dromen hebben, nietwaar ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai,

    Djuna helemaal logisch hoor dat je dan boeken gaat bekijken en kookprogramma's.
    Toen ik naar mijn trans ook problemen kreeg met e maag heb ik ook 2 weken niks gegeten geen water niks... alle medicatie vloeibaar via darm.
    3 endoscopie maar niks te zien geen onstekking ofzo.
    toen ik zo gammel was en afviel en hypos had en het spuug zat was ben ik weer vloeibaar gaan eten... me maag/darm werkt nu nog steeds niet goed met als resultaat dikke buik helaas.
    wens je veel succes. want weet dat ik toen heel vervelend vond dan ga je longen goed en word je maag lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ madame Mounton, laat Djun dat maar niet doen, dan willen ze nog meer onderzoek doen maar dan dementie gericht;)

    Je bent me er een Djun, ik heb zoveel respect voor jou hoe jij als miss positivo alles toch maar oppakt. Hoe diep moet jij wel niet gaan voor je gaat klagen zeg ( nee dat wens ik je nooit en dan ook nooit toe) maar mén, jij hebt veel sterke kanten, de zwakke kanten laat je ook vast niet op je blog blijken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohoh wat ben je toch een malle, maar ik ben blij dat er een goed plan is. Droom maar lekker een end weg uit de Delicious!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks heaven for "the combi"!!(jij en geluk waauw)
    Plannen en deals ben jij TOP!!
    Geweldig al die energie!(kan je gewoon naar huis lopen)
    Genieten nu van "beter worden"
    Heerlijk goed nieuws!!!MANNEKE!!!
    Dat lamlendig hm helemaal nieuw
    LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaaa, grappig om te zien dat jij dat óók doet :D. Toen ik laatst in het zkh lag vanwege mijn darmen, waren de kookprogramma's niet aan te slepen, haha. Dat heet gewoon je verheugen op wat komen gaat ;). Enjoy de yoghurt, hopelijk gaat dat goed en mag je snel weer normaal eten!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wou ook al zeggen: misschien dat je aan de plaatjes mag likken of ruiken hahaha. Maar het klinkt als een goed plan! En fijn dat de sondevoeding al effect heeft, knapt een mens toch van op he!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Djuna,

    Snap ik het nu goed. Gaan jij en de cf-arts weer langzaam je maag op gang brengen. Hopend dat de klachten (oa hoge CRP) niet terugkomen.
    Mijn favoriet was door de zusters gemaakte vlaflip met roosvice. Of mag je nog geen vla.

    Liefs As

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAAA JA! Deze reeks vind ik echt t leukst!
    Ben benieuwd wie er gaat winnen hahaha ik denk Youp of Jeroen maar ik hoop Monique hahaha die is zo gek als een deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik mis een bittertje en een zuurtje, en het is nog een beetje rullig. Ik lach me steeds een aap om die 2 koks.Ik heb de aflevering van gisteren gemist dus die kijk ik nog even terug op uitzendinggemist. Ik kijk nu al uit naar het einde met de Sjaaltjes-scene buiten.

    Ik kwam vd week nog iets leuks online tegen. Voor de volgende week:
    http://i121.photobucket.com/albums/o223/Cateye1965/Topchef4.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O< ik dacht dat het aan mijn locatie lag, diep in de bossen in drenthe dat ik 13 mei niet kon openen.IK kon de eerste regel lezen dus ik dacht there is live.
    Ja zeg, natuurlijk moet je een cf-doc hierover hebben, come on zeg, dit is het hogeschhool werk , hoor, alles heeft een samenhang hoor, ook darmen en longen.Dat kan alleen een cf-doc doen maar o, ik dacht nog djuna gaat vast eten kijken als ze het zelf niet kan eten en ja hoor, jouw gezicht bij die bladzij!!Haha, dat je naar huis mag ik echt heel goed nieuws en dan maar hele kleine hapjes op een dag!!Binnenkort al ?
    Hoop ik????
    Liefs en kijk en beter eet-plezier!!!
    cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gekkerd :)
    Droom al maar van eten , ooit zal het er wel in blijven.

    Liefs - Rita

    BeantwoordenVerwijderen