woensdag 11 mei 2011

Wijze woensdag

Tadaaaaaaa.
Het is weer zo ver.
Deze MissPiggy heeft de status ‘ondervoeding’ bereikt.

De Albumine (eiwit in het bloed, daarmee wordt de voedingstoestand bekeken, red.) is helemaal gekelderd, waardoor ik al 2 kilo aan vocht vasthoud (dat gebeurt inderdaad weleens, na een week zonder eten…).
En mijn buik is nog zo CF als iets.
Waarmee ik bedoel dat ik op dit moment niet zou misstaan tussen de kindertjes in Afrika.
(Niet zo dramatisch Djunnnn, come on, get yourself together!).


Maar het belangrijkste is dat de betreffende ingewanden misschien wel weer wat willen.
In ieder geval blijft de CleanPrep nu niet in mijn maag staan.


Hahaha, ik stuurde een ‘help me’- mailtje naar de Dear Dietiste, want wat mij betreft is zij de one and only real saviour voor mijn gewicht en voedingstoestand.

En ze kwam!
Mijn engel!


Dus vanaf morgen gaan we weer wat sondevoeding proberen.
En ik hoop op yoghurt! Hahahaha ja sorry, je bent MissPiggy of je bent het niet hè.


Maar heel Ziekenhuisland lijkt gewoon te vóelen dat ik honger heb.
Alsof Ziekenhuisland tijdelijk is veranderd in het nieuwste haute cuisine restaurant van de stad.
Rijen dik voor het ijswinkeltje.
Heerlijk geurende koffie bij de koffiecorner.
Zelfs het eten ‘uit de kar’ hebben ze nu ineens lekker laten ruiken, zo lijkt het.

Ja je ziet,
Waar het hart van vol is, loopt de maag van over.


Ik ben een stuk chagrijn dat iedereen loopt op te f”cken om mij weer aan het eten te krijgen.
Ik weet het.
Ik besef het.
En toch, is het sterker dan mezelf.

Torenhoge P.rednison en een lege maag, halen het slechtste in een mens naar boven (MrsMamsie zegt dat dat een goed teken is, dat het laat zien dat ik me beter voel hahaha. Klopt wel denk ik).


On the bright sight: wat zal die eerste koffie straks weer heerlijk smaken.
Oeh! Misschien wel asperges eten als ik eenmaal weer thuis ben (jaaa aan motivatie ontbreekt het niet hier hè).


En plus, de longen gaan als een TREIN.

Super de Best zijn ze.
Op de foto van gisteren stonden ze te stralen in al hun luchtigheid.

En hé, als ik dan moet kiezen,
Ga ik toch liever mét lucht, kwijlend naar Swirl-etende mensen staren,
Dan zonder lucht die Swirl zelf opeten.

Absoluut.


Maar man, wat-heb-ik-een-honger.
Waahahaha echt, dit is zo grappig. Ik ben net zo'n klein kind dat geen snoep krijgt waaaahaha.

Kijk, hier ging ik -em smeren...

15 opmerkingen:

  1. Aan je talenten ligt het vast niet!!!
    Aan je lach
    Aan je longen
    Aan je uitleg?
    t'Is de rest dat nog moet bijtrekken!!
    Als iedereen zoooo zen best doet
    komt alles weer "stilaan" goed!!
    LOVE YOU!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. meiske meiske meiske........
    Ik leef zo met je mee dat je mij spontaan honger laat voelen en zin in.....

    Nou lief maagje van djuun, we weten inmiddels dat je dr bent ,maar werk nu maar weer een beetje mee!!

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kon waarschijnlijk wel hard rennen, maar die wieltjes van je stang konden dat niet aan..
    Heb jij weer...! '-)

    Meis, meis het zit je ook niet mee, Knap dat je toch altijd weer een blogje eruit kan krijgen.
    Heb zoveel bewondering voor je, en met mij vele!
    Maare je bent wel gewoon in Italie geweest, wie hasd dat een 2 maanden geleden gedacht?!

    Succes en maag: kom op, werk mee!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het weer de hoogste tijd voor Katja Biggetjes!!!!!!!!!
    Beterschap meid!
    Kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hai djuna, heb even ingezoomd op je foto en hangt er nu ook voeding al aan? en een rood stickertje dus AB? het is alsof je nooit weg bent geweest en tegelijkertijd is het lekker helemaal anders en doen je longen het gewoon top. nu de rest nog.
    en wat merkwaardig dat jij wel trek hebt terwijl je maag een atv weekje houd...meestal is de trek dan ook nergens te bekennen.
    enniewee, ook dit stormpje ga je trotseren. ben benieuwd wat er op je "things to do lijstje"staat voor als je weer thuis bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey Leonieke!
    Die fles die er hangt is CleanPrep.
    Waaaaa t eerste op de to do lijst voor thuis is: pannenkoeken bakken! Waahahaha.

    Jorine! Hoe gaatie! MMM, biggetjes, goed plannnnnnnn!

    Brabbels en Kiekjes: Ja he, dat is echt niet te vergelijken met eerst! Echt super!

    Jootje: Ennn, tell us, wat is het geworden om te eten, waar had je trek in?

    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent eg gek hè? MissPositivo!!
    Wat mot je met CleanPrep als er toch niks in die darmen van jouw komt??
    Maarrrrr, het gaat wel goedkomen met je!

    Truste, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jee miss piggy, wat een koppige maag! gelukkig ben jij koppiger...komt vast weer goed! Doet me denken aan toen ik mijn PEG sonde kreeg. mocht toen paar dagen niet eten, en had voor het eerst in maanden? jaren? echt ZIN in eten, begon erover te dromen. kwam er een voedingsassistente die mij niet zo meost, ondanks het grote bord nuchter op de deur, een bord hutspot neerzetten en haalde het de hele middag niet meer op (en ik te sloom om iets te doen). Zat ik de hele middag met een bord geurende hutspot op mijn kamer (toevallig houd ik daar erg van). Inmiddels ben ik twee longen en ZESTIEN kilo verder en dat gaat jou ook gebeuren, nou die kilo's dan watn die longen stralen in hun luchtigheid, wat mooi heb je dat gezegd!
    succes en sterkte!
    Yvonne Prins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Djuuniee, je bent een kanjer.
    Eeneee zoals jorien ookal zegt.. biggetjes tijd! ;)

    Hoop dat je je snel ietsjes beter voelt!

    xx Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oioioioioi.... als ik een merelmama was zou ik je nu wormpjes gaan voeren ;-)

    Van dieptepunt naar nieuw hoogtepunt zou ik zeggen. Kom maar op met die normale kilootjes!

    Hang in there, meis. Laat ze maar lekker voor je rennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig daar ben je weer!! Nu die maag nog maar die gaat ook vast snel weer meedoen.

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee Djuun!

    Wat rot! Bah! Gelukkig werken de longen goed mee! :)
    Enne.. je maag.. die gaat ook zeer snel weer mee doen hoor! Je kan die Katje Biggetjes toch niet in het zakje laten zitten?? ;)

    X Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha die eetobsessie ken ik nu ook sinds de prednison. Het is heel fijn, als je maag mee kan doen tenminste. Ik duim echt heel hard dat je maag weer mee gaat werken en dat je weer lekker kan genieten van je bakkie koffie en pannenkoeken! Ohhh en sorry van mn kadootje gister, ook niet handig als je er alleen maar naar kan kijken :S

    xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heyyy Daphne! Nee joh, was juist super lief! Thanks!
    Nurse-J was ook zo blij om je te zien, super mooi!
    Enjoy de P.rednison!
    (Oh en, nog records omver geblazen?)

    Yvonne: Ohhh dat is KILLING!!! Hahaha ik kan me het echt voorstellen, MMM hutspot!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een tegenslag Djuna, maar je knorrende maagje kan de stralende lach toch nog niet van je gezicht halen, wat ben je toch een doorzetter :)
    Hopelijk is dit ook weer vlug opgelost en kan je dietiste je wat goede raad geven.
    Dikke knuffel - Rita

    BeantwoordenVerwijderen