zondag 8 mei 2011

Zoen voor MrsMamsie- zondag

Liefste MrsMamsie.

Mijn mamsie die ons ’s ochtends altijd wakker maakte met een kopje thee voordat we naar school gingen.

Maar wel ons zelf ons brood liet smeren haha.

Mijn mamsie die op de fiets ‘hé meisje’ wordt genoemd.

Mijn mamsie waarmee ik eindeloos kan slenteren door Nijmegen.

Mijn mamsie die zich niks aantrekt van gesikkeneur van haar dochters.

Mijn mamsie die door de Italiaanse straten rijdt alsof ze nog nooit anders gedaan heeft.

Mijn mamsie die altijd bezorgd zal blijven.

Mijn mamsie die nooit opgeeft.

Mijn mamsie met wie ik witte thee drink met een stroopwafel.

Mijn mamsie die altijd zegt: ‘straks kijken we terug en dan lachen we erom’.

Mijn mamsie die geen jassen, ergens anders wil zien dan aan een lijf of anders aan de kapstok.

Mijn mamsie die mij zonder onvertogen woord hielp met wassen.

Mijn mamsie die magnetrons naar mijn 40 trappen hoog studentenkamertje draagt en in tegenstelling tot alle anderen, géén rugpijn krijgt.

Mijn mamsie die mij voor crisis zal behoeden waar ze kan. Maar me nooit zal tegenhouden.

Mijn mamsie die mij een knuffel geeft als ik weer eens denk ‘dat het nooooooooit meer goedkomt boehoehoe’.

Mijn mamsie is de allerbeste.


Fijne Moederdag Mrs.Mamsie!

Jouw lievelingslied!


16 opmerkingen:

  1. Wat een lief en mooi stukje!!

    :) maar zo klets je wel mooi over hoe het nu met je is...heen ;)

    Maar dat lezen we morgen vast wel weer?

    xx Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze klinkt precies als die van mij.
    Vooruit, op dat "Hé meisje!" na dan. ;-)
    Wat moesten we zonder onze mamsies hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh mooi!! Fijn he, zo'n mamsie! Ik heb ook zo'n super geweldige mama!! Als we allemaal denken dat wij de allllllerbeste en liefste mamsie hebben, kunnen we onszelf gelukkig prijzen:) Echt leuk hoe om al die lieve dingen zo op te sommen, ik word er helemaal vrolijk van! Weet zeker dat je moeder dat een heel leuk moederdag cadeau vindt;)
    Hoop dat het met jou ook goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend lief en ontroerend stukje....ik hoop dat je nog heel lang van je mamsie kan genieten!!!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan een mamsie zich meer wensen???
    Voor jou "snel weer beter"
    Sweet dreams
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MissMorrie08-05-11 23:25

    Jouw mamsie is inderdaad een top mens!
    Ik ben het helemaal met je woorden eens! MrsMamsie is een enorm behulpzame, zorgzame, lieve, humoristische en onwaarschijnlijk positieve vrouw! Het is wel niet mijn mama (die is ook top! ;)), maar het is toch een dik vet compliment waard!
    Liefs, MissMorrie

    Ps. Dat van die jassen wist ik helemaal niet! Grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven Djun!
    Ik wist al dat jij een superlieve mama hebt! Dat jullie nog maar lang samen mogen genieten en nog veel door de Italiaanse straten zullen rijden :)
    Slaap lekker xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. miss person09-05-11 01:00

    Haha. Jouw mama is top! Mijne ook, daar niet van hoor! ;) Nah, ik moet echt slapen nu. We smsen wel even over vanmiddag.(het is al maandag hè)
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi geschreven Djuna!
    Top mama heb jij!!

    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ontzettend lief Djuna!
    Ik hoop van harte dat mijn kindjes dit straks ook over mij kan schrijven! Wat een enorm dik compliment voor je mamsie!

    liefs
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi stukje hoor! Jij mag je gelukkig prijzen met zo'n mamsie en zij met zo'n dochter. Geniet van elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n mama wil ik ook worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Djuun !!
    Als ik dit lees weet ik het zeker.....jouw Mamsie is.....DE BESTE !!!!

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, alle moeders lijken wel hetzelfde ;). Ik had 't precies zo over de mijne kunnen schrijven. Maar wat een super lief stukje!

    Xxd

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi stukje over je Mamsie, dat zal ze vast erg mooi hebben gevonden. Maar ze boft ook met zo'n dappere dochter hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ode aan je moeder.....en ze verdient het!
    Wedden dat ze hem nog heeeeeeeeeeeeeeeel lang bewaart! Want moeders zijn daar stiekem toch heel blij mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen